torsdag 30 december 2010

Kvällen före nyårsafton


Så ja, då var man packad......... Det blev ju inte rätt ser jag.

Tar om det igen: Nu har man packat klart......Ja just så ska det se ut.

I morgon så fort vi vaknat så far vi till Jäkna och till Inga-Lill och Tommy för att fira nyåret tillsammans.

Jag undrar hur många nyårsaftnar vi firat tillsammans... Dom är många, riktigt många. Ibland har vi varit här, ibland hemma hos I-L och Tommy och ibland på deras stuga. Goda vänner har vi varit i 35 år. Såna vänner du vet som man är jätterädd om. Guld värd. Men jag undrar hur det har hunnit rinna iväg så många år?????

Idag blev det halv dag på jobbet....... Helt underbart. I väntan på att Kenneth skulle få helg så har jag gått runt på stan och kollat lite reor. Hittade inte mycket. Ett nagelack, fyra örngott......... Inget av det var på rea. Dessutom blev det ju extra spännande när jag upptäckte att den handlingslapp jag suttit och snickrat på hela vecka var kvar på jobbet när jag kom på Coop. Har ännu inte kommit på något som jag inte fick med mej från affären. Skulle ju var rent otroligt konstigt om allt följde med på en gång. Nå men det som är glömt är glömt. Kan tänka mej att det blir ett nytt år ändå.

Nästa vecka jobbar jag bara två dagar. Gudars så skönt. Känner att jag behöver lite vila så kanske jag får igen min egen röst snart. Den här skrovliga wiskeyrösten som jag använder mej av nu ett tag vill jag inte ha nå längre....Jag vill ha igen MIN röst.

Linda och hennes familj är fortfarande i Skövde.

Jimmy och hans familj är inneboende hos Jimmys svärmor. Dom är mitt mellan två boenden.

Jag hoppas bägge familjerna får ett bra nyårsfirande.

Jag har packat kameran så det blir väl till att lägga in några bilder när vi kommer hem. Dessutom har jag packat grejorna så vi kan stöpa tennkronor. Det hör till vårat nyårsfirande.

En bild har jag från ett annat nyårsfirande i Jäckna. Det var nyåret 2007 -2008. Den vintern fanns det nästan igen snö. Grillplatsen där vi brukar fira 12-slaget behövde inte ens skottas fram. Andra år har det bara varit och gissa var vi ska börja gäva. Ett år var det över 1,5 meter innan vi var nere på backen. (det året syntes inte Inga-Lill när hon stod i gropen).

Ha en gott slut och ett gott nytt år alla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar