fredag 5 november 2010

Det handlar om proritering

Alla som känner mej vet ju att jag redan börjat med adventsstämning allt jag bara kan.
Nu är det inte så att jag vill pynta mitt hem med tomtar utan mer bara känslan av vad som komma skall.
Alltså känslan och lukten av advent. Levande ljus, lukten av glögg, mörkt ute, goda pepparkakor och lyssna på alla inspelningar som finns på youtube av oh helga natt.
På affärerna börjar man tidigt att ställa fram pynt till granen och tomtar till vissas stora glädje och andras stora förfäran........... Men var fan är glöggen. Varje gång jag är på affären så börjar jag där glöggen brukar stå...... Men icke. Dottern ringde nyss: Jag är på affären vill du att jag ska handla nåt? JA. Kolla om det kommit någon glögg....... Nä mamma det fins ingen glögg men jag kan köpa pumlor till granen. =) !!!
Är det någon mer än jag som längtar efter glöggen??

Ha en god Alla helgonshelg önskar en vinglig Monika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar