söndag 14 november 2010

Både barnbarn och älgköttsoppa



Ja jösses vilken bra helg.


Linda och Kent fick en flicka på fredag morgon, visserligen med en viss dramatik men det löste man där på lasarettet. Jag har hunnit dit två gånger i helgen och bägge gångerna fick jag lukta. Mmm..Underbart.


En underbar liten Vilja har de fått. Å jag är en stolt mormor.....För att inte tala om morfarn jag bor med, han har satt upp näsan så han kommer att falla baklänges när som helst. Osäkert om jag kan hålla mej från att fnissa.


I helgen har vi haft älgköttsoppsfest i Vändträsk....


Lyckat.


Massor med folk som verkade gilla soppan. Dessutom var det massor med barn, härliga ungar, dom verkade också gilla soppan. Jimmy och Sara sov över här efter festligheterna på lördagkväll. Innebär att vi fick mysa med pojkarna även i dag på morgonen.


Jag har lagt in massa med bilder på pixbox både från besöken i Sunderbyn och från Älgköppsoppan. adressen är:


monikalundgren.pixbox.se

Å föresten så är glöggen slut som Gunilla kom med. Jag måste nog iväg till grannstaden verkar som om det bara är där man hittar Drufvenkrooks glögg. Den har så otroligt många goa smaker.......Attans nu blev jag sugen igen på glögg.

Ha det gott alla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar