söndag 21 november 2010

inför advent

Japp så var denna helgen slut.
Har hunnit med både det ena och det andra i olika nyttighetsgrader. Där emellan har jag slappat, sovit middag, druckit glögg och hejjat fram Sveriges fantastiska skidåkare.
Visst låter det som jag haft en bra helg?
På fredagkväll var vi ju och luktade och pussade på Vilja.
I går for vi iväg till Storheden och shoppade de flesta julklapparna, tror jag bara har två kvar att handla. Eller tre..........eller kanske 5. Jaja, de flesta är i allafall inköpta.
Tror att både jag och Kenneth är lite vrickade. Vi gillar nämligen julstämningen även i affärerna. VAd vi däremot aldrig har förstått är varför alla människor som inte gillar trängseln som blir till jul sparar med att julhandla till senare delen av december. Har ni någon bra och klok förklaring varför såna inte gör bort julklappsinköpen på sommarsemestern, berätta gärna för mej.
I dag har Vilja, Kent och Linda varit hit på middag. Jag bjöd på grekisk pytt. Det blev en hit. Hade hoppats på att Jimmy och hela hans familj skulle komma, men tyvärr var det snor och hosta som gäller där.
Har dessutom plockat fram kartongerna med alla saker jag vill ha fram till advent. Så nu i veckan gäller det att plocka bort allt som jag klarar mej utan under advent och jul, å så upp med massor av rött, grönt, stakar, stjärnor och ljus. Jag gillar traditionella färger till jul. Den stora trollsländan som sitter på muren bakom kaminen, den blir kvar men den kommer att få en riktigt härlig halsduk. Röd förståss.

För övrigt ska jag berätta att hjortronglögg med massor med is i är en riktig pärla.

Ha det gott alla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar