måndag 22 november 2010

Nu är jag på G

Ikväll var stora starten för adventspynt.
Har fejjat på här hemma med att kolla glödlampor till stakar och stjärnor....Nä jag menar stjärnan. Trodde jag hade flera men se dom har tatt slut alla utom den i kopparplåt. Det är ju klart att pappersstjärnor inte kan stoppa hur många år som helst. Så det blir till att inhandla en eller två stjärnor. Juldukarna är strukna, jag har bytt sockerskål till rött och lite sånt där pyntande.
Julskivorna är på plats. Första skivan är avnjuten.
Dessutom har jag premiärsmakat på julfikat. Inte mycket, men en liten smak fick vi. Jag har idag fått goa grejor av en vän. Hon, Marie alltså har bakat åt mej både kaffebiskvier och Daimrulltårta. Fatta vilken tur jag har som har en kompis som är en fena på att baka och dessutom kan tänka sig att göra dubbel sats så att jag också får nå fika....Somliga har tur.
Ganska nöjd med kvällen så det är dax att hoppa upp i sängen.
Ikväll blev det orginalglögg, varm med russin och mandel. Åsså en liten chilichokladglögg.
HA det gott alla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar