tisdag 23 november 2010

Första röda duken på plats


Måste bara lägga in en bild på mitt köksbord för nu är första röda duken på bordet för säsongen. Tur att man har flera för det lär ju bli någon skinkskiva som hoppar av mackan (naturligvis med senapen ner) å säkert annat matnyttigt som landar på sidan om tallriken.

Minns mina första år som utflugen henifrån, då ägde jag bara en julduk, den låg för jämnan blötlagd i handfatet på toa. Alltid fläckig.... å jag minns så himla besviken jag var som inte fick hade det rött och grannt på borden till jul..... Det var tider det.

Jag gillar farmors gamla stake som jag har ståendes i fönstret, för den som är observant så har jag hittat en nästan likadan men som adventsstake för vanliga ljus på bordet.
Ikväll blir det ett glas varm, hjortronglögg.
Ha det gott alla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar