lördag 24 november 2018

Vaken igen.

Nå men hur blev nu det här då.... Fel.

Jag trodde det var över nu.
Mitt socker har börjat gå tillbaka till normala värden och när jag ikväll kom hem efter en dag i full rulle på stan så var jag så trött så jag trodde att det var nu jag skulle sova igen de timmar som saknats under veckan.
Nä men inte blev det så.
På väg från staden så nappade Vilja på att få komma till mej och sova. Hon hade det inte så muntert hemma. En pappa som legat sjuk i feber i flera dagar och såg inte mycket ut för världen och en mamma som just nu är i ett stim med arbetsnätter. Så då lät det lockande att följa till mej och bara mysa och pyssla.
Myst har vi gjort men vi var så trött båda två så vi gjorde en tidig fredagkväll. Men efter jag sovit 1,5 timme så var det klart. Hur pigg som helst.
Mara den stackaren vinglar omkring efter mej och undrar vad vi gör uppe igen. Men nu när jag satt mej vid skrivbordet så föll lugnet och hon rullade ihop sig vid mina fötter.
Nå men då sitter jag väl här då och skriver lite blogg i väntan på sömnen.
Den här veckan har inte varit värst av alla gånger jag har fått hästdoserna med kortison.
Det där med sockervärden som svindlar sig iväg långt över 30 hände bara på torsdagkväll men det tog bara några timmar så var de nere på blygsamma 28. För er som inte vet hur det fungerar när det gäller vilka nivåer man bör ligga på så kan jag bara säga att jag skriver med en viss ironi... 28 är också helt åt fanders.
Nå men trots allt så har det gått riktigt bra denna gången. Förra gången var det riktigt eländig så det är bara tacka och ta emot när det går mer enligt planen.
Det är ju inte enkelt och inte är det direkt nåt jag längtar efter, men nu är det 4 månader till nästa gång.


De fina systrarna som ser till att jag blir uppkopplad är bara så fina så. Dessutom fick de agera fotograf den här gången. Bägge dagarna blev det fotografering.

Idag har det ju varit sån där Black Fredag eller vad det nu heter. Jag skulle inte ha något och inte skulle jag dras med i hetsen heller.
Men lite kul blev det ändå.
Det var idag jag skulle förnya mitt träningskort. Plötsligt så var det på halva priset... Hade jag ingen aning om men det är klart att det tackade jag ju inte nej till.
Sedan skickade Linda ett meddelande och undrade om jag kunde kolla om den julklapp de tänkt till Vilja var nersatt. Jopp det var den, så då tjänade de en hacka på att köpa julklappen just idag. 
Nä men om jag skulle göra ett nytt försök att sova. Nu är det lördag enligt klockan å snart är det dag igen och vi har en massa att göra Vilja och jag. 
Det ska tillverkas julkort. 
Vilja ska lära sig hur man gör vänskapsband på min kumihimo. 
Det ska styckas kött, som då ska paketeras. 
Vi ska köpa saffransbullar på Café Rävasten 
Lunchen blir ute vid grillplatsen. 
Å ikväll blir det köttsoppa i Byagården i Alträsk. 
Ja men ni hör, det gäller nog att få sig några timmars sömn innan allt det där kör igång.
Ha det gott alla.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar