tisdag 13 november 2018

Bohemian Rhapsody. oj vilken film.

Jaha ja. Det här blev en sån här natt då det inte gick så bra att sova. Tre timmar blev det.
Jag har nog resfeber.
Eller kan man kalla det resfeber, det känn ju som det iallafall.?
Egentligen kallas det väl annat. Jag ska ju i morgon, onsdag och äntligen få den där Karpaltunneln fixad.
Det är en efterlängtad operation. Har varit besvärligt länge och sista året har jag nästan inte haft nå känsel alls i fyra fingrar på höger hand. Men som sagt nu är tiden inne.
Det jag funderar över är ju hur lite jag kan använda höger hand till att börja med. Blir det nå bloggande, chattande, växlande vid bilkörning. Festligt om jag skulle köra på ettans växel ända till stan.... nä inte alls festligt..
Under helgen har jag donat och fixat här hemma, utifall jag nu inte vill göra så mycket första tiden efter operation.

Adventspyntat, check.

Renbäddat, check. 
Dammsugit, check. 
Lagat upp lite mat, check.
Idag ska jag se till att det finns ordentligt med ved på altanen så jag inte ska hålla på med sånt nyopererad.
Ja men ni fattar vad jag menar.

Syjuntan "Sparrisarna" gjorde en kväll på stan i Söndags. 
Vi började på Ming, där vi åt deras goa, goa mat.
Efter det blev det bio.

Men milde min himmel. Nog för att jag gillar Queen, inte på samma sätt som min dotter gör, men ändå, att jag skulle bli så påverkad av filmen och av musiken i filmen.
Nu när jag ska berätta om biobesöket så ställer sig håret över hela kroppen, igen. Det var ståpäls under filmen, många gånger.
O vilken känsla de hade fått in. Vilket liv och vilken musik. Filmen höll på i drygt 2 timmar. Det sa bara swoch så var den slut. 
Den kvällen var helt värd alla pengar.



Vilja den sköna bönan ville fira sin 8 årsdag med att gå ut och äta. Hotellfrukost på Bodensia var önskemålet. Å jag blev medbjuden. Så i går, tidigt så blev det samling med familjen Ringströms på Bodensia.  


Som vanligt är det ju himla gott och mat som gör att man stoppar länge.
Resten av dagen bara flöt på i trevlighetens tecken. Jag och Linda hann ut i skogen och plocka lite granris, vi hann också med att sova lite middag. Kunde behövas med den tidiga reveljen som blev på morgonen.
Jag hann på en intressant föreläsning på Winternet. 
Där förresten hade någon dåre varit in på natten och slagit sönder en sån där varuautomat med en yxa... Knäppskalle. Å vilken tur att det inte kom någon som ville träna just då. Tänk att möta en yx-människa på gymmet. Usch.
Kvällen avslutades med att jag blev bjuden på middag hos Ringströms. Taco, tänk vilken lyx en vanlig måndagskväll. Massor med skojiga människor. 
Ljudligt och hjärtligt, helt underbart.
När jag sen kom hem så var tanken att jag skulle göra ett ryck och vara lite flitig ett tag. Blev inget med det. Det blev en stor duns i soffan bara och där blev jag.
Snart börjar det väl ljusna. Jag har lovat mej och Mara en riktigt lång och härlig promenad. Tror det ska bli fint väder.
Men nu har ju klockan passerat 5 så nu måste det ju vara helt legalt att koka morgonens första kaffekopp.

Ha det gott alla.
























































































































0




































































































































































Inga kommentarer:

Skicka en kommentar