tisdag 11 juli 2017

Semestern rullar på.

I dag har man  hotat med åska.
Nog har det varit kvavt så det räcker men inte en enda gång har jag hört någon åska. Kenneth säger att han hörde muller.
Men inte jag.
Däremot blev jag så där vansinnigt trött som jag kan bli när åskan är på ingång. Så det finns ju en risk att jag nannade just när åskan passerade.
Kan vara så.

I går var jag och Linda på IKEA.
De var väldigt länge sedan det blev en IKEA-sväng. Men en väldigt bra dag blev det. Det är ju inte så ofta vi tar oss den lyxen att bara ha en mor - dotter- dag....
Vi hade en toppendag.
Jag skulle bara ha en överskåp. en som ska sitta över det nya kylskåpet.
Nu ska ni få höra nåt konstigt........ Det blev en massa annat. Servetter, plastpåsar och ljus. Dessutom blev det en massa annat också. Konstigt eller hur?
Linda hade en rejäl inköpslista. En massa garderober ska in i hennes källare.
Så när vi skulle hem var det som det ofta blir...
Hur ska vi rymma allt?

Nå men vi löste det. Alla grejerna fick plats. Vi fick också plats. Ingen behövde ta bussen.

För några dagar sedan blev vi bjudna till Calle och Doris på surströmming. Tänk att det är så gott. Från första till sista tuggan. Den inglasade altanen är bara guld värd. Anna och Jonas med barn var där också. Så den ketchup ni ser bakom Doris är inte till surströmmingen. 

Lena på Café Rävasten hade bakat efterrätten. Den flickan hon kan baka hon. Satt som en smäck bakom den goa strömmingen



 Några av mina sommarprojekt är klar. Linda och Vilja ville ha en poncho var.
Okey. Det fixar jag. En i olika grå nyanser och en i regnbågsfärger.


Åsså har jag hunnit på bubbelkväll med sparrisarna. En sagolikt skojig kväll. Ett gäng trevliga kvinnor, massa go saker att äta och flera goa vinflaskor.






Ja men ni hör va? Det är till att ha semester. Festligheterna bara står som spön i backen. 

Nä nu ska jag greppa stickningen, jag hade också tänkt mej en egen poncho denna sommar. Verkligt användbart plagg. Kika lite på Allsång på Skansen blir det nog. Hör att just nu är det hyllningar till Björn Skift. Han har ju nyss fyllt år. Duktig kille det där.

Ha det gott.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar