tisdag 25 juli 2017

Åter en dag har gått.


Jodå, så är det. Livet går vidare. Små små steg så ska det här väl gå bra det också. 

På morgonen medan jag höll på koka kaffe och bre en macka åt mej, samtidigt som jag ordnade frukosten åt Mara...
 Då hörde jag det..
Jag hörde det Kenneth klev upp ur sängen. Gick fram till bokhyllan där han alltid förvarade sitt snus.
Aldrig, aldrig att jag någonsin kommer att tro på övernaturliga händelser.
Det va ju mitt undermedvetna som åstadkom det. Jag är störtsäker på det.
Men ändå, trotts att det är mitt undermedvetna, Så kunde jag inte annat än känna en stor stor lycka.
Hans rörelser och steg över golvet lät som när han var frisk.

Jag blev så glad. Han är här. Han håller koll på mej och mitt väl.

Nu har jag en lång stund försökt knycka Ingelas bild från Instagram.  Tänkte jag skulle visa er hur fint de gjort på Kenneths jobb. En fin dukning och en kondoleans-bok. 
Bara inse att jag är värdelös på att knycka. Blev ingen bild.
Men det känns fint. 
Han är saknad även där.


Fortfarande får jag glädjefnatt av att se hur folk vill hjälpa mej.
Lena, skönsjungande, fina. Hennes gest idag. Fina fina lena.
Kjell som dök upp med jordgubbar igår.
Linda som även idag ville äta med mej. Hjälpa mej att få i mej annat än kaffe och bulla, i bästa fall kaffe och macka.
Café Rävastens Lena, rena rama guldfyndet.
Staffan den fina grannen, som kom och lagade gräsklipparen igår. Han tog även i och klippte gräsplätten bakom bagarstugan. Vi tänkte att det kunde funka som parkering på begravningen...

Ja just det... Begravningen.

Tänk om ingen kommer !!!!

Tänk om andra är så fånig som jag, som haft för mej att minnesstunder det är bara för den allra innersta kretsen av familjen och de allra intimaste vännerna..

Tänk va dumt. 
Måtte andra vara klokare.
Jag hoppas att vi blir många som vill vara med att ta en bit kallskuret, en tårtbit och tillsammans med oss prata om Kenneth, kanske gråta en skvätt vid tanken på Kenneth, Skratta tillsammans, minnas Kenneth.
Jag och familjen gör ju som vi brukar..... Enkelt, ute på gården. Regnar det så finns det tält att sitta under.. Det är ju ändå gemenskapen som räknas. 


Älskar dej Kenneth.
Nu ska jag och Mara ta oss en promenad. 
Perfekt kvällspromenad-väder, Perfekt sällskap.

Ha det gott alla.

  • 15kommentar
  • er

2 kommentarer:

  1. Finaste Monika <3
    Bara säga till om du vill ha hjälp med något, det vet du hoppas jag.. Kram från Veronica

    SvaraRadera
  2. Inte behöver du oroa dig för att ingen kommer. Vi kommer och delar den dagen med er, var så säker ❤️ Stor kram!

    SvaraRadera