torsdag 19 januari 2017

Tjoff bara. Vänsterkrok levererad.

Idag har jag prövat på nåt jag aldrig gjort förr...

Jag har åkte på en riktig råsop. Ja eller om ni så vill, ett knytnävsslag, vänsterkrok, snyting smocka eller nåt sånt.
Jädrar i min lilla låda vad paff jag blev och vad ont det gjorde. Dessutom hade jag ju mina tänder på insida som gjorde ordentliga jack på insidan av kinden.
Så nu vet jag hur det känns. Tänk att det finns kvinnor som får stå ut med nåt så smärtfyllt gång på gång. Huvvaligen.

Jag skulle avhysa ett fyllo som levde rövare bland våra kunder på fiket. På mitt jobb alltså.
De (fyllona alltså) fick nog redan pengar i tisdags för det har varit ett himla gorm på dom i flera dagar. Vi har kastat ut  dom flera gånger per dag men som en bumerang har dom kommit tillbaka.
Är ju ett visst bekymmer att ha en butik rakt över gatan från systemet sett. Skitmänniskor som skrämmer slag på oss och våra kunder.
Idag när jag stod och höll upp dörren för att underlätta för den vingliga, gormande bråkstaken som skulle ut, så laddade han ....... Tjong bara........... rakt i min kind.... Jag åkte iväg flera meter bakåt. Grina gjorde jag, skrek gjorde jag. Vet inte vad som var värst så där strax. Smärtan eller rädslan.

Blev till att ringa polisen, massa papper att fylla i och en massa frågor från polisen. Killen fick de tag i så han fick nog nyktra till några timmar i nåt häkte.
Eftersom jag aldrig har fått en vänsterkrok i nyllet förr så vet jag ju inte om det är av det jag har så himla ont i översta delen av ryggen ikväll..... Fram också för den delen.... För att inte tala om vad det värker i kinden.

Undrar hur han kunde få sån kraft i slaget trots att han var så vinglig på benen.????

Men som sagt det gäller att försöka söka fram det positiva i saker som händer.....
- 1. Efter jag åkt på smällen och polisen varit där så såg vi inte till ett enda fyllo resten av dagen.
- 2. Jag är inte en kvinna som innan behövt veta hur det här känns att få ta mot slag av en man.

Nå men det var det om detta.

Det är länge sedan jag skrivit blogg.
Den här kvällen blev det inte så många bilder. Inte ett ord om den trevliga 70-års festen jag varit på.
Inte ett ord om nåt annat trevligt jag varit med om sedan senast.
Det får helt enkelt bli någon annan gång.

Snart ska jag börja packa... Nattsärk, vinflaska, kortlek och tandborste... Ungefär så.... Ska på äventyr nästa helg. Bo på hotell och ha det bra.

Längtar.

Nä nu blir det strax gonatt hos Lundgrens

Ha det gott alla.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar