söndag 8 januari 2017

kalasfika och sovande vovve.

Alldeles nyss när jag skulle börja skriva så sa det bara tjoffs. Strömlöst. Det blåser nåt vansinnigt ikväll så det var inte oväntat.
Nå det löste sig, som  ni ser. Nu är jag igång.

I helgen har det varit mycket trevliga skidor på Tv.
Spännande nåt vansinnigt bitvis.
Mara är inte speciellt intresserad av det som händer på Tv:n. Men hon vill vara med.
Gillar att ligga nära, gärna under min stickning mellan mina ben.
Nu under tävlingarna tycker hon nog att jag inte riktigt har skött mej. Gapa och tjoa, inte ens stilla satt jag. Så flera gånger var hon tvungen att ändar läge..... Men tro inte att hon valde att flytta sig. Å icke det....





Men snurrade och ändrade läge gjorde hon. Blängde på mej gjorde hon. Men som sagt hon låg kvar.

Här kommer en bild från ikväll. Kenneth, Elis och Kasper hade nåt rysligt spännande för sig... Om jag får gissa så spelar dom nåt. Tror jag. Tyvärr var jag något sent ute. 20 sekunder tidigare låg alla tre i precis samma ställning, svankande med röven högst. Exakt lika ställning. Både jag och Sara konstaterade att de är antagligen släkt.



Tidigare ikväll har vi varit på födelsedagsfika hos Linda. Massa skojiga människor. Alla mina barnbarn på samma ställe. Massa andra barn. Massa djupa allvarsamma diskussioner....... Nä, för sjutton, nu ljög jag. Skratt, skoj och bus både här och där. Inte djupt på en fläck...






Tack för nybakade bullar, god tårta och allt annat gott.

Nu ska jag förbereda arbetsdagen i morgon. Blir att fara tidigt hemifrån. Dessutom är det ju bägge som ska iväg. Kenneth har ju varit sjukskriven ganska många veckor så han kanske är lätt ringrostig hur man gör för att komma sig iväg på jobbet. 😉

Ha det gott alla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar