söndag 22 januari 2017

Bra helg

Här sitter jag i soffan och klipper med ögonen.
Himmel så trött jag är. Men går jag och lägger mej  nu så är jag väl uppe igen på några timmar, så det gäller härda ut någon timme till.

Hoppla nu började "Så ska det låta"....... Återkommer.

Så där ja. Nu var det klart.

Jag fick en fin bild av Kajsa på jobbet.  Jag har fnissat och hihi:at flera gånger, tycker den är så himla bra.

Eller hur??? Klart man vet om det är nåt fel. Så det är ingen idé att gå bakom min rygg med sånt. Finns inga fel här inte...


Helgen har varit lugn och mysig hos Lundgrens.
Vi har kollat på skidor på TV. Stickat, läst bok, promenerat med Mara. Vi har hittat en skogsväg som är plogad en bit, helt perfekt för små vovvar att göra spännande undersökningar efter. Jag har lagat god men fettfri mat. Pillat på blåmärket, det har redan blivit mycket mindre.

I går kom Ulrica och Selma hit. Det är ju Maras fd-mattar. Det är skoj att se att Mara känner igen dom som nåt speciellt trevligt när de kommer. I går var hon till och med tvungen att yla lite av lycka när hon såg dom. Det var nog nära att Ulrica och Selma också ylade lite.
Trevliga flickor de där, vi fick oss en mysig stund runt köksbordet.

Idag har vi varit till Piteå. Sara, Elis och Kasper har husvagnen vid skidbacken utanför Piteå. När vi kom så var Elis i skidbacken och åkte.
När han åkt klart blev det lunch där på skidstadion.



Sen begav vi oss ut på stan i väntan på att Sara skulle plocka ihop i husvagnen. De var nämligen på väg hemåt. Och vi ville naturligtvis ha grabbarna för oss själva en stund.
Eftersom Sara håller på att flytta väggar hemma hos dom så passade jag och Elis på att köpa lite tapeter till hans rum. Tydligen var det någon kompromiss... Om Sara fick göra någon vägg silver-svart så skulle han få sin favvofärg på någon annan vägg......... Tomteröd. Vi fixade det silvriga och svarta. Den tomteröda måste nog specialbeställas. Tror inte det är så många fler än Elis som vill ha sånt på väggen. 


Sen blev det kaffe och en stunds mysig samvaro i Öjebyn innan vi begav oss hemåt. Alltså så trött Kenneth kan bli av ett sånt litet äventyr. Helt slut. Sov middag för att orka komma igen, men det var segt för honom att samla ihop krafter för resten av kvällen.
Men helt klart var det värt det. 

I morgon är jag ledig och Kenneth börjar inte jobba förrns kl 12. Blir sovmorgon.......... Kanske..
Eller så blir det som denna morgon. Strax efter 4 satt vi med var sin kaffekopp och löste melodikrysset.


När Kenneth far och jobbar i morgon så ska jag fara ut på staden och göra lite ärenden.
Hämta mina nya glasögon bland annat. Jag har också en date med en mycket mysig kompis. Det var ett bra tag sedan vi hade möjlighet att sitta ner och bara prata.

Nä nu ska jag greppa min bok och se om jag kan läsa lite. Har senaste tiden inte riktigt funkat med bokläsningen..... Jag som i vanliga fall läser två böcker i veckan kan knappt förmå mej öppna boken nu. Känns bara jobbigt. Fattar inte.
Nå men skam den som ger sig.

Ha det gott alla





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar