fredag 6 januari 2017

Så mycket gomat och gofolk

Tjena tjena.
Nu har vi ju kommit en bra bit i januari utan att jag skrivit nåt i min blogg. Men se idag blir det av.

Vi, herr och fru Lundgren alltså. Har nu lagt in en kraftansträngning att gå ner i vikt. Kenneth var till läkaren den 4 jan. Värdena blir inte ett dugg bättre. Nä bara sämre.
Det är blodtryck som inte reagerar på medicinerna, det där dåliga kolesterolet bara rakar i höjden,struntar helt i att reagera på medicinerna.
Nå men nu lägger vi fullt fokus på att äta rätt så får vi se om det hjälper.
Trots att Kenneth inte mår bra så vill läkaren att han börjar jobba lite. Så från måndag blir det 50 %.. Hoppas det inte blir för jobbigt. Kenneth har ju så fina arbetskamrater så det kan vara gott att vara tillbaka i flocken så att säga.
Nå det var nog om detta.
Nu tar vi resten:
Blir nog att lägg in några bilder, bilder både på festligheter och på god mat....

Årets första dag så var det 50 års fest på Café Rävasten. Fina, fina Lena fyllde 50...
Nu är det en kär tradition att vara bjuden på middag där när hon fyller år.  Oavsett om det är 48 eller 50.
Som vanligt var det vansinnigt god mat, vansinniga mängder mat... Precis i Lena-stil.
Som vanligt var det också glada, härliga människor. Så mycket skratt och så mycket prat.. Maten glömde jag fota men tårtan hann jag få på bild.


Fina presenter, många presenter. Hårt jobb för jubilaren att öppna allt.


Än en gång. Grattis härliga tremänning.  

Så bara någon dag senare så blev det mera mat, mera skratt och mera prat. Stig, Anita och Björn bjöd på middag i Mjedsjön. Gott och himla trevligt.

Var på vippen att jag glömt fota maten.... Men se lite, lite löjrom hann jag få på bild.


Gott gott.

Stig....... Öppna ögonen. Det blixtrar väldigt men ändå, öppna, öppna.


Några av kvällens fest-deltagare


Herregud men vi verkar då bara äta, å äta gott. 
Tur vi har satt ner hälarna nu. 
De här bilderna är från när Linda fyllde år. Den 4 januari var det födelsedagsmiddag på Allstar. Ja men ni ser va.......... Så mycket gott och vackert upplagt.





Grattis Linda. Hurra, hurra hurra.

Se så härligt... Solen som ett tag nu inte orkat upp över horisonten. Men idag var det dags. Så härlig så efterlängtad. 

Dessutom hade vi idag en temperatur runt -10 grader, det är ljuvligt mot de sista dagarnas temperatur runt - 30 grader.

Dagen idag har jag just bara lagat mat.

Det har varit älgskavs-gryta med massa kantareller.
Regnbåge i foliepaket
Dessutom blev det en stor gryta med älgköttsoppa. Linda och hennes familj kom hit och åt med oss.

Men som ni förstår så var det inte  idag vi skulle äta allt det där. Nädå nu finns det mat både i kyl och matlådor i frysen.

Nu tror jag att jag ger mej för idag. 
Ska slappa lite framför tvn med stickningen eller leka lite med min nya platta.

Ha det gott alla.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar