tisdag 10 januari 2017

Oxveckor... Ja varför inte.

Oxveckor.
Man pratar just nu på radio om oxveckorna.
Mörkt och bara vanliga veckor.
Efter en bra ledighet runt jul och nyår så känns det som om jag är redo. Redo för att ta tag i oxveckorna.
Tydligen är det ett negativt ord.
Hmmm !!!??!!
Hur jag än känner efter så tycker jag att det känns bra.
Utvilad, skojigt på jobbet. Åsså gäller det ju att lägga upp lite skojiga happenings efter vägen. Det finns många guldkorn efter vägen. Bara de närmaste veckorna blir det både det ena och det andra. Det är ett 70-års kalas på G. Tupperware-party i grannbyn. Hotellvistelse. Mera kalas. Tjejträffen börjar om i dag.
Sparrisarna träffas på söndag, här den här gången. Tror jag vill bjuda på middag. Jopp det tror jag. Så blir det.
Vegetarisk så klart.
Dessutom så är våren är på G med en sol som vi ser mer och mer av varje vecka.
Snart är det dags för renskinnet i en snöhög.
Matlagning på Murrikkan.
Tror bestämt att jag snart måste skotta fram grillplatsen.

Eller kanske byta plats till ett ställe med mera sol.
Uppe på gården borde vara ett bättre ställe. Där finns inga stora träd som skymmer. Måste bygga mej nåt att sitta på och elda på.

Nä men nu ska jag nog ge mej.
Skulle behöva fokusera på att komma mej i duschen innan jag ska göra mej klar för jobbet.

Nog är det tur att man bor på landet.
Jag var som inte riktigt vaken när vi gjorde morgonens första promenad. Tror att jag gjorde en liten tankevurpa. Jag hade nog en plan på att vi skulle gå rundan genom skogen. Men på något sätt så greppade jag kopplet och tog på mej reflex-västen. Det blev en promenad efter landsvägen.....
Den var riktigt skön. Skönt att sträcka ut på stegen lite, blir ju mera ostadigt på vinterstigarna i skogen.
När jag kom hem så kastade jag ett öga på  min spegelbild.
Jag var tvungen att skratta.
Jag var klädd i jacka, reflexväst, lång morgonrock och skoterskor.
Hoppas jag inte skrämde någon bilist.
Hihi..

Nä nu blir det duschen.

Ha en bra dag alla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar