fredag 2 december 2016

Julens mat. Ja tack.

Julmat.
Nu är jag och maken på gång med att äta julmat.
Jag har ju aldrig insett varför det ska bara var på ett julbord på julafton.

Nä men varje dag under december.... Det är vårt sätt att njuta av julmaten.
Vi har avverkat: Kokt julkorv, Revbensspjäll och Sillsallad


Så himla gott med sillsallad. Mmmmmm. 

I morgon blir det Lutfisk tillsammans med goa vänner. Sedan så står första julskinkan på tur och så en god sill-och ägg- middag.
Som sagt, jag gillar det här sättet att äta julmaten på. Njuta av rätt för rätt.
Visst är ett härligt julbord gott det också. Det är lyx. Riktigt lyxigt

Jag och Mara gillar ju juligt rött. Ser ni kanske. Mara har tagit plats på soffans rödaste kudde. Själv har jag en stickning som inte heller avviker från juligt rött.


I vecka har jag nu fått pröva att ta en sån där insomningstablett. Mitt i kortison-ruset som gör att det i vanliga fall inte går att sova något alls på några dygn så fick jag prova att bara ta ett piller och poff så kunde jag slagga, som ett oskyldigt barn. Så underbart. Natten före blev det inte ens enda minuts sömn. Så ni kan ju tro att det var härligt att äntligen få vila...

Annars så har vi det ganska bra här. Vi vilar mycket och vi pratar mycket. Med andra ord så umgås vi i stor sett hela tiden.
Kenneth som sagt är väldigt trött fortfarande. I dag följde han en tur till staden. Varken på väg dit eller på väg hem kunde han hålla sig vaken. 
Jaja...
Det är väl bara sova då....
Det löser sig säkert.

Nä nu ska jag greppa röda stickningen och göra några varv,

Ha det gott alla.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar