onsdag 11 november 2015

Första snön.


Vilken himla tur att man är morgonpigg.
Tänk  om jag försovit mej en sån viktig dag som idag. Den dagen när vinterns första snö kom. Vilken scenförändring det blir ute.
Tjoffs bara, så blev det ljust och trevligt.

Jag vet att om jag sovit längre så hade snön kunnat både varit och farit. Skulle inte tro att det blir någon mängd att räkna med. För varmt och för blött där ute.

I går var det en sån där dag när agendan var knök-full.
Nå det var ju som bara sätta igång och agera och sätta bockar allt eftersom på kom-ihåg-lappen.
Gick alldeles strålande.
Jag hann med allt, så dagen avslutades med en simtur och en trevlig kväll på Tjej-träffen.

Idag blir det som också att flänga på lite hit och dit.
Både provtagning på Hälsocentralen, leverera en ryggmassage-grej som jag sålt, å lite annat att göra. Men så innehåller dagen en date med Kicko. Vi har som lite saker att avhandla så att säga.
Kommer att bli hur kul som helst.

Sen så var det då bara kvällens Viktväktarmöte kvar på dagens agenda. Som jag skrev tidigare: Tur jag gick ner ordentligt någon vecka tidigare, för så blir det inte ikväll.
För stora utsvävningar. Nå men bara jag tar mej dit och får uppgången dokumenterad sen är det bara ta nya tag.


Just nu håller jag på att göra en mistel. Ska göra någon fler kvist, pressa lite på bladen, sy på bären, en röd rosett...... Sen måste jag fundera ut var det är vanligast att jag och Kenneth möts innan jag sätter upp den.
Ibland kan man ju få skratta åt sig själv. Nu senast när jag skulle komma på vad denna lilla växt heter: Jag provad och provade, men de ord jag kom på var nästan rätt, men fel. Eller vad sägs om mortel, eller mynta, provad på ordet mystel? Som sagt fel, del. Men till sist kom jag på det........... Mistel.

 

Julklappsberget växer och växer. Nu är de 2 paket klara.

Nu ska jag ge mej själv en påtår och sätta fart på dagen.

Ha det gott alla




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar