torsdag 19 november 2015

Droppet avklarat, tre månader till nästa gång.

God morgon på er. Nu är jag redan igång och skriver blogg. Klockan har just passerat 4 och jag har varit uppe länge redan. Men det är ju inget konstig med det efter en tvådagars dropp-sejour.


Var ju precis så här jag tänkte att det skulle se ut, då i Augusti när jag var förra gången. Jag, ett dropp och en julig pysseltidning.

Nästa gång har vi gått mot ordentligt ljusare tider.

Som vanlig så gick ju själva dropp-tillställningen bara fint. Underbar personal som verkligen tar hand om en. Sköna fåtöljer att slappa i.
Men som sagt det är ju inte bara fint det som följer med. Förutom då att jag förlorar sömnen några nätter, det tar jag ju igen sedan när det har gått ungefär fyra dygn.
Men se det andra som jag då rakt kunde klara mej utan..... Skyhöga värdena av socker i kroppen, innebär att jag får damma av mina insulinsprutor som jag slutade med när jag började gå på Viktväktarna och gick ner i vikt.
Ett konstant ätande för att insulinet gör en ju rent brottsligt hungrig. Magen svider som om den är skinnflådd och behöver en massa Novalucid.  Dessutom behöver jag ständig kontakt med toa.
Men som sagt på fyra dygn ska det mesta rättat upp sig.

I går efter jag fått droppet klart så blev jag upplockad av Linda och Vilja. Vi begav oss på en roadtrip ner till Piteå lasarett och hälsade på Jimmy.
Efter som jag nu varit där ett par gånger i veckan, i några veckor så var det jag som var guiden genom alla kringlande gångar och dörrar hit och dit. Sista biten skickade jag Vilja först:
- Längst bort i korridoren ska du gå in på rummet som det står en 7:a på.
På vanligt sätt så tar sig ju inte Vilja fram gående utan det blev nån blandning mellan språngmarsch och kaninhopp, så fort var hon framme vid dörren och studsade in.
Lika fort kom hon backande ut och tittade förebrående på mej....... Inte var det någon Jimmy där inte, nä två äldre tanter bodde där nu.
Jimmy hade flyttat till annat rum. Mindre rum med större tv. Bra byte enligt sonen. Nå vi fick en trevlig pratstund och ett gott fika på cafét. Sen vr Jimmy färdig för en rast och vila i sängen så då drog vi vidare.
Ett stopp gjorde vi i Lillpite, tömde Jimmys postlådan och handlade på Ica där.

Innan vi började ta oss hem..
Men jösses vilket väder. Jag vet att jag har längtat till det skulle komma snö igen. Men var det tvunget att komma med sån fart.
Nå men till sist var vi hemma igen.

Viktväktarvägningen blev återigen ett sånt där väntat resultat. Jag har ju ingen annan att skylla på, det är ju jag som tar alla besluten på allt som passerar munnen . Det blev ett plus i vikten. Men jag hade bara gått upp ett hekto, så det är bara att ta nya tag. Men som sagt livet måste få gå ner till mer normalt tillstånd innan jag kan ta upp kampen på allvar.

Den här veckan har jag hunnit på både syjunta hos Ullis, blev god mat och så fick jag se hur det går till att spinna garn av hundhår och ylle. Häftigt. (glömde ta en bild)

Dessutom har jag varit på Tjejträffen och tillverkat julkort. Men som vanligt så går det inte så fort för mej när det ska skapas. Mycket kolla, prova, lägga ihop, börja om.
Men ett blev i stort klar. Saknas lite "God Jul" text bara.

Men det var full action på alla borden. Många som ville göra sig originella julkort.





Just det, förra gången jag var där på tjejträffen så gjorde jag två julkort, decoupage på bitar med drivved. Var riktigt skojigt kan jag berätta. Syns kanske lite dåligt på bilden men jag tycker dom blev riktigt skojiga.


Nä men om jag skulle sluta nu. Klockan har hunnit bli tjugo i sex. Strax ringer Kenneths väckare.

Så blir det, på med kaffet och gör någon morgon-macka.

Ha det gott alla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar