lördag 22 december 2012

Vår julskinka har rymt och släkten kommer om en timma

Hej på er alla goa människor.



Lördag morgon, dan före dan före doppare dan. Högen med klappar har blivit ordentligt stor även detta år. Men det är ju så kul att fixa och dona.
Till nästa år ska jag starta tidigare. Ska försöka mej på bara handgjorda klappar. Då får vi se om det blir något annat än stickade sockor. Kan bli kul.
Svin kallt ute och mörkt. Vi hade ca -30 grader nu när jag klev upp.
Både jag och maken vaknade före 6 denna morgon. Så mysigt alltså.
Kaffe och pepparkaka, stickningen framför sprakande eld i kaminen och med tända ljus. Inget fel med det.
Dessutom är allt förberett och klart inför julafton. Känns ju också bra att slippa köpa mat i denna kyla.
Idag är det öppet hus i grannbyn. Adventsfika. Vi får väl fundera om vi ska iväg, men det brukar vara en otroligt trevlig tilldragelse. Så jag skulle tro att vi trotsar kylan och far en stund.

Annars blir det att bära ved och att mata fåglarna idag.
Just det, jag har ju tänkt griljera en skinka idag.  Det innebär att det kommer att lukta riktigt himmelskt här på någon timme. Är man annars ute efter jullukt så har en mycket go vän kommit med ett tips: En pepparkaka i en kopp med vatten en stund i micron. Tada....... Jul i hela huset.

Nä nu ska jag greppa stickningen igen. Mera kaffe och mera eld i kaminen.

Hoppas ni har det bra idag och inte stressar ihjäl er.
Dessutom var försiktig i trafiken. Alla dagar inte bara idag.

Ha det gott alla

2 kommentarer:

  1. God fortsättning på er, och tack snälla du för julkortet!
    Kram//E³

    SvaraRadera