fredag 14 december 2012

Snö, vackert men en aning besvärligt.

Jösses.
Idag är jag insnöad. Hela värden är full av fluffig, kritvit snö. Väldigt vackert men inte alltid så praktiskt. Skulle tro att Kenneth kommer att ankra med bilen någonstans efter vägen upp när han kommer hem ikväll. Han har  fått skotta sig ut från huset på morgonen när han skulle iväg och jobba. I vanliga fall så brukar det ju räcka med att sopa sig ut men inte idag. Sen har han fått ta fart och vålda sig ner för infarten med bilen. (tur för han att vi har nedförsbacke ända ner till storvägen).

Kort, klart jag måste ladda upp de sista bilderna i kameran........... Vänta lite..........
Så nu kommer det ett par bilder:
Första bilden behöver väl ingen närmare presentation: Julklappar, jösses vad kul det är att slå in julklappar.
Dessutom så blir ju julkänslo-faktorn skyhög när man ser alla fina paket.
Läste i något hemmahos reportage att dom dekorerade med massor av paket i hemmet och sen var sporten på julafton att hitta de paket som det var något i.
Hehehehe. Lust, stor lust att gör så något år...... Eller föresten jag spar till jag har flyttat in i min herrgård. Den ni vet med 7 badrum, 12 sovrum, enormt stor matsal och massor med andra rum.

 Kolla den drömmande blicken.
Vilja har satt tänderna i Västerbottens havreflarn a la Veronica. Då får man med automatik nåt drömmande i blicken. De är goda rackare de där.
Tack Veronica.

På tal om fika. Jag hade bestämt att denna julen skulle gå i utan-fika-teckan......... Men, men. Det är inte bara Veronica i min umgänges-krets som är proffs på att baka.
Mari bakade ju till första advent åt mej. Slut, jopp absolut slut.
Doris, den ängeln hon bakar varje vecka. Själv har hon fullt i sin frys, till lycka för mej och Anna.

Men andra ord så är det nästan varje dag som jag tar nya beslut..... att nu ska jag inte fika mer........ Men jag är en flexibel människa så jag är ganska duktig på att ta nya beslut.

Ha det gott alla.

2 kommentarer: