fredag 3 februari 2012

Tårta och sånt

I gårkväll dök Laestadius-folket upp. Trodde vi var klar med min uppvakning men se inte det. Anna och Jonas hade med sig fina örhänen i form av trollsländor och goa Doris och Carl-Jacob hade gjort sin underbara smörgåstårta. Den är inte bara väldigt vacker utan den är så himla god också. Mmmmmm.


Vilja hade tagit mamma Linda med sig och kom också i gårkväll. Man behöver inte vara speciellt stor när man börjar ha ut nåt av en dator. Youtube är Viljas favorit..... Där finns ju både Bamse och Gummibjörn....


Som ni ser så är Vilja rustad till tänderna hon är på väg hem och det är kallt ute.




Vet inte om jag har nämnt att jag älskar Tulpaner? Nå men för att vara på den säkra sida så ska jag ta det: Gu vad jag gillar tulpaner. Ser ni så kul dom här är gula med rosa strimlor i. Dessutom verkar det var såna med väldigt många kronblad.


Häftiga.




En annan häftig sak ska jag också berätta om. När man skriver blogg så finns det statistik så kan man se hur många och ofta som någon går in och läser bloggen. Man kan också se var i världen dom är. Å det är så himla häftigt. Åse i Australien, Rune i Mauritius, Bekanta i Thailand, Gigi i Danmark och vännerna i Norge. Det förstår jag och är så glad att dom läser, men dom andra!!!!


Alltså det är många i USA, Ryssland, Tyskland, Indien, Singapor, Japan och Kanada som är in på min blogg. Fattar du vad jag tycker det är häftigt. Nu har jag säkert glömt något land men ändå det är bra spridning ändå....




Åse i Austarlien skrev igår att hon hade 27 grader varmt och fuktigt....... Just nu har vi ett strålande soligt vintrigt landskap utanför fönstret. Inte ett dugg fuktigt tack och lov för det är dessutom ca -35 grader kallt. Viss skillnad.




Innomhus och elda i kaminen är så lagom sysselsättning i helgen.




HA det gott alla.





2 kommentarer:

  1. Grattis på födelsedagen en dag för sent, men bättre sent den aldrig. Kram från mig.

    SvaraRadera