lördag 4 februari 2012

Kall lördag

Hejsan på er.
Detta är den lugnaste dag vi varit med om på år och dagar. Eftersom det är så sabla kallt ute så tog vi snabbt ett beslut att det var hemma runt kaminen vi skulle vara idag. Nu brukar inte det hjälpa med beslut i denna familjen, för efter ett tag så är det någon av oss som vill omförhandla beslutet. Ingen av oss är speciellet svår att  omförhandla med. Är det som kallas anpassningsbar eller flexibel kanske? Men idag blev det inga omförhandlingar, vi höll oss till ursprungsplanen. Desutom är Kenneth präktigt förkyld så inte ens han hade lust att planera något idag. Jag har pysslat med lite ditt och datt, åkt lite skidor, skjutit lite skidskytte. Men sen har jag slutfört ett par skojiga sockar åt mej. Ser du att det är glittriga paljetter i skaften, kul va?
Paljetter i sockskaften........ Jag tycker att det blev coolt.
På den nedre bilden så har jag provat mej på en "One piece" åt Vilja. Linda köpte tyget när Olssons tyger hade utförsäljning så det var ingen stor kostnad om det inte blir nåt. Men än tror jag att jag har lyckats. Det som saknas är tryckknappar, muddar och provdockan själv förstås. Men hon har också frusit inne i helgen så prova får bli någon annan gång.
Nu ska jag gå och ladda för melodifestivalen. Eller egentligen är det så att jag har lagt ihop några nystan och ska sätta mej och sticka ett par vantar åt Kenneth. Rejäla Yllevantar. Sen kan jag sitta framför TV och låta Kenneth zappa som han vill på TV:n. Spela roll vad det blir, jag ska sticka.
Läste i Anna-Lenas blogg idag. Hon hade varit på Jokkmokks marknaden. Där var det kallt men det var ju ingen överaskning. Hon skrev: fryser man så är man antingen dum eller lat.
Det är är väl bara att hålla med. Å vi som bor här uppe må väl veta att det är rejäla vinterkläder som gäller när det är vintern.

Ha det gott alla


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar