tisdag 7 december 2010




Gu va less jag blir..... På att var sjuk menar jag.


Till alla andra krämpor så kan vi lägga till: slut röst. Visserligen ingen svår åkomma men är det så att man har som jobb att sitta hela dagar i telefon och var trevlig så kan det ställa till vissa problem när jag måste ta i ändå från tårna för att höras över huvudtaget.


Så det är bara vackert sitta hemma och hänga läpp några dagar. Har inte tänkt var hemma många dagar..... Nä icke det.


För övrig måste jag berätta om Lucia chokladglöggen. Jag skrev i förra inlägget att det inte finns att köpas. Länge har jag bara fått titta på den tomma hyllan där den skulle varit, men nu sista gången så är etiketten borta och det är annan glögg där nu. Slut. Trist jag ville ju prova.


Speciellt så här i adventstider så blir jag smått religiös, å jag har rätt så rätt. Änglar finns. Både ängeln Sofia och ängeln Lena såg mitt nödrop så jag har fått två flaskor. Den ena är slut..... Men den var sagolikt god. Så nästa flaska ska öppnas i ensamhet så jag inte behöver bjuda. Dessutom hade ängeln Lena delat med sig av bullar, å inte vilka bullar som helst utan Rävasten-bullar, massor av bullar. Alla som har provat vet hur himelskt goda dom är. Vad gör det att man inte klarar av att prata när man har både Lucia glögg och Rävasten-bullar hemma.


Dessutom kommer bokbussen idag. Hejja, hejja, massor av nya härliga böcker.


Jag lägger in bilder på fler presenter från änglar på jobbet. Maria har förärat mej med trollsländan, visst är den jag? Från våran adventskalender har jag öppnat ett paket med en ängel i röda kläder, visst är hon söt?




Kenneth har farit till Tåme och blir borta över natten............ Kanske det är ikväll som nästa Lucia glögg ska öppnas. Lutar åt det hållet.




Ha det gott alla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar