söndag 23 oktober 2016

Söndagskväll och höstens första snö visar sig.

Ikväll skulle jag efter middagen: Dammsuga, plocka bort lite grejer som jag dragit fram och låtit bli liggande, tvätta bort lite smutsiga kläder och ge garderoben i hallen en genomgång. Sen klockan 21 skulle jag se en ny serie som börjar på Ettan.

Så här i efterhand så vet jag att jag åt en ooootroligt god middag, vegetarisk, sagolikt enkel att laga och vanvettigt god. Jag gick en lång promenad med Mara. Som sällskap hade vi spännande ljudbok och rejäl reflexväst. Då blir som promenaderna lååånga, speciellt eftersom boken är bra att lyssna på, å inte gör det nåt fast det  blir skumt ute på kvällen, reflexväst is the skit. Helt perfekt. Å Mara klagar inte.
Men sen blev det inte mer gjort.
Tjoffs hade jag landat i soffan. Har inte ens stickat på vantarna.
Så nu gäller det bara att hålla sig vaken en timme till om jag ska kunna se det där som börjar ikväll.
Få se om det blir samma som det jag skulle se tidigare i veckan. Tror det var på torsdagskväll. Också en seriestart.... Kan ha hetat Svartsjön. Men se det sket sig ganska omgående. För spännande för mej. Jag blev galet mörkrädd, trots att jag satt hemma i min soffa.
Så knepigt. Nå men jag slutade titta ganska omgående och tog min bok istället.
Så då får vi se hur det blir ikväll.

Annars då?????
Jo tack, inte så illa
Jag har inte riktigt koll på vad som hänt sedan sist jag skrev blogg....
Jag har då inte vunnit en massa pengar, inte uppfunnit nåt som kan göra mej berömd, inte bytt make, jobb eller adress. Så jag tror väl att man kan säga att livet gått sin stilla lunk.

I eftermiddag fyllde vi upp stolarna runt vårt köksbord med goa människor. Kicko, Thomas, Annica och Mathias kom. Himla många skratt och massa prat.
Lyckliga oss som har såna vänner.

101 idéer har kommit ut. Den har jag köpt, det minns jag. Så nu är jag igång med jultidningsläsandet.


Jag har följt med Kenneth på jakt i helgen, blev inte nåt. Om man nu inte räknar alla björnbajs-plockningarna. Dra mej vad det skottas björnbajs i provrör. Nallen eller nallarna har kackat överallt i skogarna här omkring. Blir spännande att se hur många individer det blir i slutändan.

Middagen idag var precis en sån här: Tikka Masala, med linser i stället kyckling. Jag har lånat bilden från middagen hos Ullis förra söndagen. Så sagolikt gott. Mmmmm.. Å det var precis lika mumsig den här söndagen.


Den här bilden är från i Tisdags. Jag, Linda och Vilja åt på Le Cr... Le Crus... Äsch, hur stavas det nu då??? Jag gör så här istället: vi åt på matstället på 43:an. Sallad med Chevré, rödbetor och valnötter. Ja jösses va gott.


Här då ??? Jo just det. Jag har ju jobbat i veckan. Bilden är från en morgon när det skulle bytas glödlampor i taket. Peter tyckte att han var bättre lämpad än Annelie. Jag är beredd på att hålla med honom. Tycker som att Annelie är lite för kort i en ända.


Just nu kommer höstens första snö. Kenneth och Mara var just ut på altan och kunde lämnade en super-färsk rapport: Vitt, vitt vitt.

Nä nu ska jag ta en dusch och krypa in i morgonrocken och tjocksockarna innan jag ska se tv.

Ha det gott alla.



2 kommentarer:

  1. Svartsjön var för spännande för mig med! Jag fick plötsligt annat att göra och slog av, hehe. Vad tyckte du om deckaren ikväll? Riktigt bra tyckte vi, till och med Robin som höll sig vaken :) Kram på er!

    SvaraRadera
  2. Det var ju riktigt skojig att se. Visserligen blodig men bra skådespelare och trevligt med Kiruna.

    SvaraRadera