fredag 14 oktober 2016

Fredag idag och vinterjackan måste på.

Mycket smartare än att sätta sig här och skriva vore nog att larva sig iväg ut i storförrådet och söka reda på vinterjackan.
Nu är det bister på morgnarna när man ska ut på Mara-promenad eller för att inte tala om när man står och väntar på bussen.
Hurrvas.

Men jag ska ju inte klaga. Jag gillar hösten och jag gillar vintern, men som sagt utan vinterjacka och vinterskor kan det blir en aning kallt.
Hög tid tror jag att göra stora ..... ? ? ?..... Vad heter det? Just nu söker jag ordet för en stor omflyttning. Tror man använder det i schack. . . . . . . . .
Rockaden för tusan. Jag sökte ordet rockad. Men hur svårt blev inte det nu då.

Alltså. Jag behöver göra en rockad i min garderob.
Ut med kortbyxor, sommarklänningar och linnen. In men täckbyxor, koftor och vinterjackan. Ut med foppisar, träskor och sandaler. In med fodrade kängor och vinterstövlar.
I helgen kanske jag får det att bli. Rockaden alltså. Idag kanske jag kommer ihåg att hämta vinterjackan. Promenadskorna får duga även denna dag.

Fatta inte men den här hösten påverkas jag av mörkret eller nåt. Jag är så ofantligt trött. Så fort jag sätter mej så somnar jag.
Nä men det har jag ju skrivit om tidigare känner jag ju. Nå men då kan jag ju berätta att det har inte ordnat upp sig.
Funderar på att bära in lite julmagasin. Så man bekvämt kan luta sig tillbaka i soffan och läsa om storstäd, julpyntande och julbak. De brukar funka på mej. Jag går ju igång på sånt. Då minsann håller jag mej vaken. Inte nu så att jag bakar och städar.... näää, men jag håller mej vaken när jag läser om sånt.

Nu på morgonen när jag satt mej och skulle skriva lite blogg så kom jag bara på en enda sak att skriva om...
 Jodåsåatt.
Inte den blekaste aning vad det var.

Nå men verkar ju inte bli blankt papper idag ändå.

I veckan har jag varit tillsammans med tjejgruppen och ätit på Restaurang Viljan. Det är så gott och lyxigt. Det är gymnasiet för de som ska bli kockar och serveringspersonal. Så otroligt duktiga elever och så proffsiga lärare. För att inte tala om den otroligt fina lokalen. Man  tror verkligen att man är på en lyxkrog.
Det enda enda som skiljer sig är priset. En trerätters kostar 113 kronor.
Det var så himla gott.
Dessutom blev jag bjuden.


Jag har anslutit mej till Storytel. Ni vet ljudbok i mobilen. Men så himla nice. Att jag inte gjort det tidigare fattar jag inte.
Men nu gäller det ju att tänka sig för lite så att ljudboken inte är så lik boken som ligger på nattduksbordet. För då kan det bli gorm av allt.
 En deckare på ena stället och en historisk roman på det andra. Funkar himla fint.
För att inte tala om att långpromenaderna med Mara blivit dubbelt så långa.

Nä nu måste jag gå och söka redan på jackan innan vi tar långpromenaden.

Ja men just det... Nu minns jag  vad det var jag skulle skriva om.... Jag skulle ju skriva att strax ska jag bege mej iväg till sista arbetspasset för denna vecka.
Att det är fredag och det känns skönt att det snart är ledig helg.
Så var det ju.
Det var här det skulle stå om att jag är så trött att jag bara somnar, så lite ledigt är ju inte helt fel då.

Nä, nu mot vinterjackan.

Ha det gott alla


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar