måndag 10 oktober 2016

Elis och Thomas

Tihi.
Jag är nu världens mest lättlurade människa.
Jag hade en strikt plan på vad jag skulle syssla med så här från morgonen.
Framför allt så var det storstädning av sovrummet som låg i fokus, det tar ju en stund men jag skulle ju starta tidigt så vi kunde unna oss en riktigt långpromenad jag och Mara så där kring lunch. För att avsluta ledighetsdagen med att putsa lite köksfönster.....
Tänkte jag igår innan jag gick och la mej, alltså.
Nu har jag varit vaken snart i 3 timmar utan att det hänt ett jota i sovrummet. Ja för utom att vi klivit upp hela gänget.
Nähä, här sitter jag och just nu var det då datorn som lockar, före det var det boken, kaffet x 2, inköpslista för veckan, middagsplanera för några dagar framåt.
Ja men ni hör va??? Inte klokt vad lättlurad jag är till att syssla med annat än det jag bestämt mej för. Nu får jag passa mej för snart har hela långa lediga dagen smitit mellan fingrarna utan att jag tycker att jag uträttat nåt.

I lördags for vi på kalas. Thomas fyllde år.
Det var en samling glada människor, de flesta var för mej helt obekanta...... Men jag skulle tippa att Thomas kände allihop, det är ju det huvudsakliga.

What ever väldigt trevlig kväll. Nu stannade vi inte så himla länge. Elis som kom till oss på fredag var helt knäckt av älgjakten och all frisk luft vi fått i oss under dagen så han slocknade ganska omgående.  
Men så länge vi stannade så fick vi ta del av god mat, skojiga människor, vackert dukat och goa tårtor och pannacotta. 


Det här en bild från Min och Maras sköna fredagspromenad. Jag säger ju att Mara går inte hitta när hon står stilla, å stilla är hon ju när hon fastnar på ett kort. Ser ni henne???
Ledtråd. Hon springer snett framför en lutande mossklädd stubbe på högersidan av bilden. Hjälpte det? Ser du henne nu då? Jag sa ju att det är inte lätt att se henne i skogen.

Som jag sa tidigare så fick vi ha Elis här under helgen. Lördagsmorgon så var det älgjakt som gällde. Spännande naturligtvis.




Nu blev det ingen älg medan vi var ute. Den sköts på eftermiddagen när vi farit hem. För hur skojigt det än var att fara på älgjakt så kan ju timmarna still sist kännas som veckor. Tur vi hade en eld som man kunde hålla sig sysselsatt med.

Kolla här va. Jag skickade en påse med äpplen till Inga-Lill tidigare i höst. Hokus, pokus så var det förvandlat till både äppelmos och till äppelgelé. Inga-Lills äppelgelé är den godaste gelé som finns. Dessutom så är den särskilt lämpad för mej med min diabetes..........??????........ Eller hur det nu va.


Men hiskeligt god är den. Jag lovar.

Nä men om jag nu skulle sätta igång med sovrummet.
Jo, jag gör det.

Nu....

Ha det gott alla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar