tisdag 13 september 2016

Är jag gammaldags???

Ibland kommer den där känslan över mej:
Jag är nog inte så ung som jag tror, egentligen är jag ganska gammaldags.

Den senaste gången jag fick en sån känsla var när jag rusade in på en bensinstation.  Där jag rusade genom så såg jag nåt om gjorde att jag tvärnitade och backade tillbaka.
Jamen jodå. Det jag tyckte jag såg när jag svischa förbi var helt korrekt.
Kontaktlinser............
Jopp, jådå.
-De säljer kontaktlinser på OKQ8. Jag fattar ingenting, trodde ju att det måste till någon typ av undersökning för att få rätt styrka... Trodde jag.
Men antagligen inte. De stod där på ett ställ bredvid läsglasögonen.
Då kände jag mej särskilt gammaldags. Kändes som om vi kommit in i en ny tids-era och jag blivit kvar i den förra...

Nåt liknande hände igår förresten. Kompis Doris kom förbi igårkväll. Med presenter, kändes som om det är jag som fyller år.
Det var hundgodis till Mara från Karin och så var det ett pussel till mej.
Mara bockar och tackar för godiset. Himla gott säger hon att det var.

Men när jag tittade på pusslet så tänkte jag........... Gammal, de tycker jag är gammal.
Det var Doris döttrar, Elisabeth och Karin som försåg mej med pusslet.
Men alltså, ett pussel på 150 bitar. Så himla litet. Bygger man ju på en kvart......... Tänkte jag.

Så när Kenneth gick och la sig i går kväll så slog jag ut pusselbitarna på köksbordet. När jag gick och la mej en dryg halvtimme efteråt hade jag fått ihop 3 bitar........
Lurigt alltså. 
Det är ju ett sånt där 3 D pussel. 
Det där var ingen barnlek.
Tack snälla Karin och Elisabeth. Tack för att ni inte dömer mej som gammal och gaggig. Det här kommer att bli en angenäm utmaning.

I gårkväll fick vi bjuda Veronica och Kjell på middag. Det blev premiär för Veronica att äta kantarellsoppa. Hon trodde nog inte att hon skulle gilla svampen. Men se den lilla portionen hon började med räckte inte. Det blev att backa om....
Nu är hon också i kantarellsoppans fanclub.

Det är Veronicas bild som jag lånat.


  

Nä men om jag skulle lägga på en extraväxel. Ska ju snart med bussen till jobbet och jag har varken packat eller duschat.
Direkt efter jobbet blir det skoj på Tjejträffen.

Ha det gott alla.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar