måndag 14 januari 2013

Vårvinter....

Vårvinter alltså. Smaka på ordet. Känner du som jag att det smakar fräscht?
En blyg sol som nu försöker ge oss lite värme och ljus. Här uppe i norr är vi ju inte direkt bortskämd med solen så här runt jul



Flinet i munnen som bara kommer när man ser solen.

I går var en sån där underbar första solen dag. Vi var ute både på en långpromenad (kallt men härligt) och så tog vi bilen och for runt och tittade. Tänk vad typiskt, jag och Kenneth tittar sällan på samma saker. Han säger:
Såg du vad mycket älgspår det var där borta?
- Mm mm, svarar jag fast jag inte sett ett enda.
Jag: såg du vilken fantastisk vacker gren med massa snö på?
- Mm mm svara han, tror knappast att han vet vad jag pratar om.
Såg du att där har man nog kört fast med en skoter? såg du vad klent virke det var i den vedtraven?
-Mm mm.
Såg du vilket fint arrangemang dom gjort med islyktor och ris på den gården?
-Mm mmm.

Men bägge såg vi solen. När vi satt i bilen kunde vi ju faktiskt låtsas att den värmde lite grann i alla fall. Men nå högt på himlen hinner den inte än.....
Men snart. Snart är det ljust hela dygnet.

Ha det gott alla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar