onsdag 23 januari 2013

kladd i håret

Just nu sitter jag med hårfärgningsmedel i håret.
Så det blev en gång till.

Jag vet inte hur många år jag har haft diskussionen med mej själv. Ska jag färga håret någonting mer eller ska jag sluta.
Än skulle jag tydligen inte sluta. För här sitter jag med klet i håret och väntar.
Varje gång har jag en bild i huvudet hur det ska bli. Du vet som i reklamen: Långt, böljande, i otroliga nyanser och väldigt blankt.
Resultatet varje gång hittills har blivit mörk, spelar ingen roll vad jag tar för färg det ser ändå bara mörkt ut. Tur att jag vet facit hur det kommer att se ut i slutändan annars skulle man ju blir otroligt besviken.Men mjukt och fräsch känns det.
Attans nu ringer telefonen... Kladdvarning på luren.

Det var min dotter, hon ville göra ett tillägg i handlings-lappen till IKEA. Jag ska iväg till IKEA om några dagar kommer att bli skoj och säkert kommer det att gå åt lite pengar.

Japp nu är telefonluren färgad. Snygg rödaktig nyans blev det. Får se om den röda nyansen kommer att synas i mitt hår. Knappast.

Nä nu ska jag gå och skölja ut kladdet.

Ha en bra dag alla.

2 kommentarer: