söndag 30 september 2012

Sista dagen i September

 Skogens röda guld.... Visst är det så man säger om lingon. Är ju otroligt vackra bär så jag var tvungen att ta en bild.
På hösten blir jag som en hamster. Jag samlar på mej både det ena och det andra.
 Här en bild på Elis och Vilja som spelar fyrhändigt. Det lät så vackert. Synd ni inte var med och fick höra.
Sara, sonhustrun, hon har en väldig förmåga och se vad man kan göra med loppis fynd. Om vi säger så här: Jag skulle aldrig ha sett lampskärmen på affären. Den va med dubbla skärmar, jätte blommig, å inte var det den där upphängningen med heller. Den var riktigt eländigt ful.... Men se vad som händer när Sara har gått fram med avbitare, målarfärg, och lite sök i gömmor. Jättefin sovrumslampa blev det.

Ja jösses vad det har regnat idag. Himmeln har varit alldeles trasig. Men vad gör det. Hållit mej sysselsatt under tak hela dagen.
Kenneth har ju jagat klart med älg för i år, det är otroligt sällsynt att dom är klar redan i september. Men detta året har det varit gott om älg och dessutom så har det varit rätt sorts älg. Alltså sånt man får skjuta.
Så plötsligt så har jag haft honom hemma hela helgen. Riktigt mysigt har det varit.

På morgonen ringde Linda: Vi ska fara ner till Öjebyn. Haka på och hälsa på pojkarna.
Vi är inte svår att övertala. Kamma till håret och så iväg.
Mycket trevlig dag blev det.

Nu har Kenneth beställt hårklippning....
Undrar om jag skulle hitta på någon ny frisyr.............. Page, sidbena, eller så där snedklippt som är så poppis?
Ska inte berätta hur jag har tänkt klippa. Ni får se sen vad det blev.

Ha det gott alla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar