söndag 2 september 2012

Söndagkväll

Å regnet det bara vräker ner..... Ute.
Men jag är ju inne i värmen och är alldeles torr. =)

I helgen har hela min familj varit samlad. Gillar det skarpt.
Vädret har kanske inte varit det bästa hela tiden men vad gör det när vi har så skojigt tillsammans.
Massor med saker har vi sysslat med.
Fredag så flyttade vi husvagnet. Alltså Jimmys familjs sovstuga. Det blev en mycket bättre placering. Smart av oss.
På fredag så skruvade Kent och hans polare i motorcykeln. Känns som om dom är ett steg närmare lösningen varför den inte startar.
Jennie och Fidde visade upp nybilen.
Dessutom lektes det lite här och där.
På lördagmorgon så for Jag, Linda och Sara på Pingstkyrkans återvinning "Returidé". Jag hade supertur med att fynda............. Stor påse full. För dom andra så blev inte påsarna lika fulla. Perfekt tradition som vi har tillsammans.
Under tiden så larvade Kenneth med traktorn till Ante. Jimmy och pojkarna for och hämtade honom så då fick dom se både hundvalpar och en massa hästar.
Sedan möttes vi alla för lunch ute vid eldplatsen. Det blev hamburgare.
Dessutom lektes det lite här och där=)
På kvällen bjöd Sara på supergod middag. Helstekt karre med rostade grönsaker. Mätta, mätta, gott, gott.
Idag. Vaknade och det regnade inte så då gav vi oss ut i stora skogen och plockade blåbär. (Nu ljög jag, vi plockade bakom ladugårdsväggen) Det var inte riktigt lätt. Blåbären var väldigt blöta efter allt regnande i natt. Men vi fick ihop så att Sara kan baka lite blåbärskaka.
Kent har startat både Golfen och motorcykeln. Blir bara bättre och bättre det här.
Karlarna har skjutit in några bössor. Elis bössa gick visst bäst.
Fått båten på vinterförvaring
Fixat vissa elproblem i husvagnen
Linda bjöd på lunch ute vid grillplatsen. Tackar.
Men så.............
Poff var alla borta.

Men det är ju så med söndageftermiddagarna, då måste det börjas förbereda inför arbetsveckan.
Men inte här... Jag är sjukskriven fortfarande och Kenneth har semester nästa vecka.

Ha det gott alla.

1 kommentar:

  1. Hej!

    Kikar in och lämnar ett litet avtryck, brukar ju smygläsa din blogg så det är väl på tiden att jag erkänner det oxå ;) Ha det bra!! kram

    SvaraRadera