fredag 28 september 2012

Höst med spår av adventskänsla

Denna höst får man köra med repriser på kantarellbilder. Det var otroligt segt med att hitta godbitarna. På mina skogspromenader blev jag oftast utan svamp denna höst. Hittade jag något så blev det så lite att jag rymde det i handen, behövde ingen korg.
Nu lite sjukdomssnack.
Har ju till min glädje känt att jag oftare och oftare sluppit mitt dubbelseende. Jippi... Men något som jag däremot märkt är att  jag upplever att mitt öga skramlar omkring (hit och dit, huller om buller i ögonhålan) mera nu än tidigare.
Var i veckan på återbesök på ögon i Sunderbyn. Dom ser inte att jag blivit bättre, utan tvärtmot, jag har börjat skela ännu mer. Så det jag har sett som en förbättring det är bara att ögat ibland skramlar förbi på rätt ställe och då ser jag ju bättre i flera sekunder.
Skit vad jag kände mej deppig efter det beskedet.
Vill ju att ögonen ska fungera.
Vill inte falla när jag rör mej lite otänkt.
Vill inte vara yr i bollen.
Nå, nu var det nog om detta.

Nu är det höst på riktigt. Känns som om hoppet är ute att det ska bli nå svamp denna höst. Men däremot så kan man ju redan nu börja tänka på advent....... Den är ju allra bäst nu... MAn sitter och planerar vilka julklappar man ska ge bort i år, funderar lite på ljus, adventsstakar, röda vackra färger, lukten av kanel, amaryllis, pepparkakor och glögg. Jösses vad jag längtar till det blir glöggtider. Ängeln Sofia kom hit med en Lucia-glögg för några veckor sedan.... Det är en redig flicka det. Vet att dela med sig av sina skatter.
Som sagt man är nere i startblocken inför den nalkande röda högtiden.
Det är ju det som är så härligt med regniga, mörka, kalla höstdagar.... Bara gå in och drömma och planera.
Ska berätta att jag gick runt på Dollarstore och tittade på deras julsaker idag. Men tro mej eller inte: Inte en julsak följde med hem.
Jag och Doris har varit på IKEA i veckan..... Där blev det en viss tävlan om att hitta de få julsaker de ställt fram.
Vi hade en toppen dag. Allt shoppande flöt på perfekt. Om där följde det med hem en julsak: 4 blockljus med stora röda siffror på. 1. 2. 3 och 4. Fina.

Hmmmm. Vilken tur jag har som har en hund.... Eller inte. Sablar vad han är skitig i kväll. Han har tydligen hört någon säga att han är en grythund så nu har han varit ute och tränat.

Vänta en stund.......

Så, då har jag en nytvättad hund.

Tror jag ska hoppa upp i sängen och greppa min bok.
Hoppas det blir fint väder i morgon, känner för att motionera mina nya fina vattentäta kängor. Dom är helt underbara, som att kliva i ett par mjuka tofflor.

Ha det gott alla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar