lördag 8 september 2012

I väntan på melodikrysset

 Höst.
Kenneth har börjat med älgjakten, det är väl ett väldigt säkert hösttecken. Tala om att han är lättroad efter att ha travat omkring i skogen hela dagarna. En stund på soffan är som allt som sker på kvällarna. Nå men det är ju ett hälsosamt liv  som han dessutom  gillar så det är ju bara hålla på då. 
Å efter så många år så är jag ju beredd.
Det är inte som i början när jag nästan kände mej åsidosatt. Jag var ju van att vi tillbringade all fritid tillsammans men plötsligt skulle jag hitta på saker själv.
Men oj då, vad skulle jag då göra????
Men som sagt nu är jag van och ser till att jag också är i skogen och lever ett hälsosamt liv=) Eller löser melodikrysset, eller är nere i pysselstugen, eller gör nåt annat kul.
Som ni ser på bilden så har vi börjat hitta svamp i skogen.
Kenneth följde tidigare i veckan på en morgonpromenad i skogen, med hund och korg. Vi hade nästan gett upp om att hitta mer än någon enstaka svamp här och där då vi kom på ett ställe där kantarellerna hade morgonmöte. Tänk vad kul det är att hitta en sån här fläck.
 Ett angenämt uppdrag var ju sedan att ta reda på svampen.
Det blev smörstekta svampar till lunch, kantarellsoppa till middag och en del förvälldes och in i frysen för kommande behov.
Vi har i veckan fått låna Vilja ett par timmar. Den lilla flickan hon kan äta hon.
Som ni ser så använder hon dubbelmatning när de halkiga makaronerna går för sakta att få in i munnen.

Nu ska jag göra klart för att lösa melodikrysset. Blir perfekt att göra klart mina disktrasor under tiden jag löser krysset. Det ska fästas lite trådar så är det klart. Har börjat sticka disktrasor.
Men så fiffiga saker alltså.
Miljövänliga och underbara att torka med. Har gjort åt mej och nu håller jag på med disktrasor till mina barn.

Ha det gott alla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar