söndag 27 november 2011

Snögubbar







Jag har samlat på snögubbar under många år. De sista åren har dom blivit kvar i kartongen över hela vintern, men inte i år. Så kan det ju bli ibland, jag blev bara så himla less på dom. Men nu du....Nu är dom på plats. Det känns nästan som om en gammal vän dykit upp. Det står och hänger snögubbar lite här och var i vårt hus.

Så trots den snöfattiga utsidan så finns det gott om snögubbar på insidan hos Lundgrens.

Har varit runt och kikat lite på affärer om det skulle gå att öka på samlingen i år.... Det verkar inte vara ett sånt år.

Jag har svårt att förstå varför affärerna bara säljer snögubbar tillsammans med julgrejor...!!!!.... Hos mej står dom framme hela vintern och har inte ett dugg med tomtar och julkrubbor att göra.

Jag gillar mina snögubbar och kommer att ha dom framme till mars i allafall.


På tal om jul och sånt. Trodde jag var klar med Pyntet. Men se just nu kom jag på att jag brukar ha röda kuddar i soffan..... Dom är inte röda ännu i allafall. Nä just det ja..... jag har en kartong med textilier ute i förrådet. Blev väldigt sugen på att hämta dom på störten. Men sen har jag besinnat mej. Jäkla mörkt ute. Vill inte gå själv så det blir till att be Kenneth till att följa.. Jädran vad besvärligt det är att vara mörkrädd.


Nä men det hjälps inte, nu måste jag hämta kartongen. Blev väldigt sugen. Men vilket svammel, klart jag kan själv. Man är väl tuff.


Ha det gott och glöm inte blåsa ut ljusen.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar