söndag 4 december 2011

Julbocken brinner



Ja jösses, mycket ska man tåla........

Våra bästa vänner Tommy och Inga-Lill kom i fredags och vi skulle tillbringa helgen tillsammans. Det första Tommy sa när han klev ut ur bilen var: Men himlar också så sugen jag blev på att bränna julbocken. Precis som dom gör i Gävle...... Jag svarade: DU SKULLE BARA VÅGA........

Vi har verkligen haft jätte trevligt, vi har gjort allt från att shoppa på Storheden, sprungit på affärer i Boden, speciellet då Pingskyrkans secand-hand affär, träffat våra barn och barnbarn, avnjutit god mat och dryck, spelat kort, gått blöt promenad i storskogen, pratat, pratat, pratat, pratat, pratat och pratat.

Att vi höll på att bli en man kort på storheden är en annan sak. Tommy förståss..... Det var så nära. Han och Kenneth skulle gena mellan två affärer och att Tommy är en skogens man det vet vi...... men ändå!!!. Tror ni inte att karlen missade en trottoarkant och raglande bar det iväg. Det var bara på det berömda håret som gjorde att han missade att skalla en bil som kom körandes.......... Ja jösses vad fort olyckan kan vara framme.

Kenneth var den perfekta chaffören på hemvägen. För ibland såg jag och Inga-Lill saker som vi ville kolla lite extra på. Ni vet sånt som julbelysningar och annat mysigt. Mycket gentlamässigt så stannade han, till och med backade tillbaka. Hurra för en sådan man som vet vad qvinnen behöver. Nå men vi kom lyckligt hem allihop.

Kenneth och Tommy fick blodad tand så dom fortsatte att julshoppa i Luleå även på lördagen. Då stannade jag och Inga-Lill i Boden.............. Dom skulle på bilaffärer, så vi avstod att följa.

Men vi gjorde pingstkyrkans stora lokal ett rejält besök. Fynd...!??!! Tacka för det.

Nå men så på morgonen så förstod jag att något var i görningen..................... Jadå...... Vad skådar mitt öga..!!!! Skit, skit, skitstövlar......... Min fina julbock står i ljusan låga............... Tommy den fan fick för lite att göra i helgen så snabbt hade han fått Kenneth på noterna. Här skulle det brännas julbock precis som i Gävle. Bild tog dom också. Här skulle det dokumenteras.

Tragiska rester står kvar ute. Blir så beklämd när jag tänker på det.

Funderar på att skaffa nya vänner...........


Ha det gott alla. Halka inte ute och glöm inte att blåsa ut ljusen innan ni far hemifrån

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar