söndag 9 oktober 2011

Fågeljakt i Jäkna.

Har jag sagt att jag aldrig kommer att bli klok på hur detta med bilderna fungerar i min blogg.
Dom kommer i stor sett hur dom vill....... Ja men då gör vi som dom vill... JAg tänkte att jag skulle göra ett litet kort inlägg och berätta om helgen i Jäkna...
Men nu blir det precis baklänges.......... Gu va dumt, men nu kör vi.
Börjar med att berätta att småhundarna var helt knäckta efter att i dagarna två ha följ med på fågeljakt. Se bild.


Lunchen idag. Grillade korv över öppen eld, kokade kaffe. Satt väldigt nära för det var väldigt kallt.


Mina sambos. Bonzo har nyss kommit tillrätta efter att ha gett sig i väg på egen hand. Att ha hunden borta i nästan en timme är en pärs.

Hittills har ni sett bilder från idag. Nu tar vi lördagen. Baklänges alltså.
Fika.rasten igår. Alldeles efter en spännade jakt.


Men Kero och Tommy gjorde vad de skulle. Det blev en gammeltjäder.



Här har jag fotat när spänningen steg. Kero har fått upp en fågel. Vilket intensivt skall. Ska vi smyga nu eller avvakta lite, Ska vi koppla småhundarna nu eller snart. Kenenth och Tommy och Inga-Lill avvaktar.


Som sagt väldigt konstigt blev det när bilderna kom i "fel" ordning. Detta förställer Tommy som just avlutat fredags-middagen. Det var en underbar tjädergryta som Inga-Lill gjort. Som ni ser var den olovligt god.


Tack goa vännerna Tommy och Inga.Lill. Ni är bäst.
















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar