onsdag 27 oktober 2010

Gung, gung


Att se farfar panta burkar är hur spännande som helst

Här är det mesta som vanligt.
Mycket gung i huvudet och många vilapass på soffan.

Där emellan tar jag jycken och stavarna på en stilla promenad runt ägorna. Törs fortfarande inte gå på vägen.

Förra gången jag skulle förlänga mitt läkarintyg så behövde jag bara ringa till läkaren så förlängde hon intyget. Så skulle jag även göra idag.

Min läkare var borta hela veckan men jag skulle få prata med en annan. Hon var bra att prata med och hade varit med tidigare så hon visste problemen som jag har.......... Men så säger hon:
-Har du hört något från försäkringskassan?
-Näää, sa jag.
-Det är nämligen så att vi har fått direktiv att en sjukskrivning via telefon godkänns inte av försäkringskassan numera. Så det är högst sannolikt att det kommer att stöta på problem. Dessutom så är vårdcentalen stängd resten av veckan. Din läkare ringer dej nästa vecka så får ni ordna sjukskrivningen bakåt .
Hejja.
Skulle bara fattas att det har blivit ett handläggningsfel så jag blir utan pengar.
Både sjuk och fattig. Det är nu jag får se om Kenneth har tagit mej för pengarna eller om det var kärleken=)
Tillbaka till soffan.
Ha det gott alla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar