fredag 1 oktober 2010

Fredagmiddag




Ibland ska man ha tur som en tokig.


Jag som brukar sluta till lunch på fredagar fick göra ett extra pass på jobbet. Kring tre var jag klar och tog en promenad ner på stadens torg och gator................ Eller om jag ska vara ärlig så blev det Enter. Fixade nya knästrumpor(av de gamla finns det bara en kvar, kan inte fatta var den andra tagit vägen?) Snackade bort en guldkantad stund inne hos Ullis på hälsokostaffären. Å vet du vad,? jag fick en present. En underbar trollslända i en halskedja. Jag blev varm i hjärtat och kände mej väldigt speciell. Tack Ullis.


När Kenneth slutade så ville vi hem. Hämtade Bonzo hos Linda . När vi passerade Grönland så frågade vi varandra om vi orkade fara ner och handla färsk potatis..... Inte idag. Vi tar det sen.

Medan vi körde efter krokivägen över berget så diskuterade vi vad vi skull fixa för middag.


-Jag vet inte, hitta på du.

-Nä jag har ingen aning, vad tycker du?

-Jag har ingen aning.


Och så vidare. Situationen känns säkert igen.

Men då säger Kenneth: sitter skylten kvar så fixar jag midagen....????? Vilken skylt???

Som jag såg skylten visste jag.... Det var dax för försäljning från fiskodlingen som finns i byn.

Så vad tror ni om detta då?: Nyrökt regnbåge med tunnbrödsmörgås till (Vi hade ingen potatis=) ). Vilken höjdar-middag.

Just nu sitter jag och äter ett favvosnacks: Frysta jordgubbar och smultron, direkt ur frysen från plastburken. Kallt och underbart gott.

Två bilder lägger jag in. En på den lilla trollsländan och en på Kasper, det snorige, underbara barnbarnet som var här förra helgen. Hon på korten tillsammans med trollsländan är min mamma, det större fotot är taget runt 1935.

HA det gott alla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar