tisdag 19 maj 2020

Lite av mycket

Spotify.
Jag lyssnar aldrig på musik. Hinner inte. Eller prioriterar inte.
Men när jag sätter mej vid datorn och ska skriva blogg då startar jag Spotify och spelar mina listor. Å jag spelar så vansinnigt så jag är bara tacksam att jag inte åker ut. Sparar inte på ljudnivån.
Det finns ett tillfälle till när jag spelar musik, dock inte så jag riskerar att bli vräkt. Nä för då har jag hörlurarna på. Fullt ös i hörlurarna.  Det är när jag ska städa.
Städa är fan inte kul.
Men med en riktigt bra spellista så är det ganska trevligt att städa. Städa med massa Twist, cha-cha-cha,  magdans, shake, jenka och lite hip-hop.
Jag inte bara städar bra, jag dansar som en gud och sjunger som Whitney....
Nyttigt för jag skapar alla typer av endorfiner. Dessutom blir det ju lite renare här hemma.

I vecka gjorde jag och Victoria hus-affären klar. Nu finns det inget ansvar kvar på min måste-lista.
Den som är intresserad av vad Victoria gör där i Vändträsk kan följa henne på instagram. Vandtrask50 heter sidan.

Se vad Jesica Selberg la ut på sin Facebook. En blyertsteckning av Bodens vackraste hyreshus...
Där bor jag.. Än så länge är min ingång den till höger. Men snart ska jag ta vänstra dörren för att komma hem.
Hon gör så fina saker hon Jesica.


I vecka så flyttade en ny bil till Familjen Ringström. Jag bjöds på en premiärtur. 

Eftersom jag nu släppt på det där att inte kunna umgås med familjen bara för att akta mej för Coronan så passade Vilja på att höra om hon fick sova en natt här. Men absolut. Så himla skoj att äta både middag och frukost med sällskap.



Det var dags i helgen som var att ta hem husvagnen från Kanis. Så naturligtvis så passade jag på att följa. En härlig promenad där innan skitvädret kom. Skönt med bil utan Cab när det nu var det väder det var.
Vi har det bra, vi här bak i bilen.........


Trots att jag packar och packar så det knappt finns nå plats kvar att göra nåt annat så har jag inte slutat pussla. För varje pussel jag tippar upp på bordet så säger jag: 
- Det är det sista pusslet innan jag flyttat. 
- Japp, jag vet...
Men jag har nu vansinnigt svårt att ta order. Jag lyder dåligt. 
Men vad är väl den där underbara frukoststunden utan pussel och ljudbok??? Inte mycket
Så nu ligger det två pussel och bara väntar att på få tippas upp på bordet. Bara jag byggt färdigt det jag håller på med nu



Just när jag bestämt att middagen idag bara skulle bli en filtallrik med en äggmacka så ringde Linda:
- Har du ätit?
- Vill du komma och äta, vi ska grilla. 
- Vilken tur att jag inte påbörjat det vansinnigt invecklade middagsplanen. Fort var jag klar.
Det var gott. Underbart gott.
Med massa olika tillbehör. Så där häftigt lyxigt. 


Nä nu ger jag mej för ikväll. 

Ha det gott alla och ta hand om er. 



1 kommentar:

  1. Härligt att läsa kåserierna om ditt liv. // Jenny

    (jag vill kommentera med mitt namn men förstår inte skvatt så det blir så här)

    SvaraRadera