lördag 19 januari 2019

Iskallt.

Jag brukar ju säga att det värsta väder jag vet är när det regnar på vintern. Det håller jag fast vid. När allt är ihopfruset, det är glashalt precis överallt. Fy och usch.
Så då hade jag sagt det.
Vädret som är ute nu!!

Det är ju hur vackert som helst. Men likafullt så känner jag mej en aning sysslolös.
Jag hoppas varje dag på lite förändring. Det har i många dagar nu varit kallt. Alltså mellan - 20 och - 25 grader, dag efter dag.
Mara beter sig som en känguru. Kramp i framtassarna så det blir att skutta fram. Hon ger järnet ut och skyndar sig att pinka och bajsa innan krampen sätter igång. Sen rusat hon upp på bron och ser väldigt ynklig ut. Pratbubblan är väldigt tydlig....
- Matte, matte, kom och släpp in mej, du får var ute själv och röra på dej och andas frisk luft
- Jag vill in. Tro inte på allt du hör. Jag är säker på att det är ohälsosamt att andas så här frisk luft. - Kom nu, vi går in.
Så då blir det så, vi är alldeles för mycket inne och för mycke av att göra inte så mycket.
Hitta på nåt känns inte kul. Inte här ute och inte fara någonstans. Bilen är man ju rädd ska gå sönder när den är så kall och har alldeles fyrkantiga däck.
Nå men det går över, men inte idag.
I dag var det annars väder när jag klev upp.
Jag ville ju ha variation på vädret. Jodå, det blev lite annars.
Minus 30......

Dessa dagar så gör vi inte så mycket. Stickar lite, ser lite skidor på tv, städar någon skåp eller garderob. Idag har jag gått igen lådan med badkläder, kan ju vara bra att veta vad man har för baddräkt innan det blir säsong. Jag lagar god och bra mat. (Vilken jag ofta slirar på, fort blev det bara te och smörgås) Tränar lite typiska hundkonster. Lite krypa och lite dansa, lite dräpa toarullar med hundgodis i. å lite annat fånigt. Nå men det gör ju att Mara har någon att syssla med dessa dagar när hon inte vill vara ute.

Såg den här bilden på facebook för en stund sedan. Jag vet vad jag skulle fått till eftermiddagskaffe om jag bott på promenadavstånd till en affär.
Men nu bor jag långt från satan och det är för kallt för att jag ska idas ta ut bilen.
Då får det bli en banan till eftermiddagskaffet. Gott, men det smakar inte semla.

Kort inlägg, för att vara mej.

Ha det gott alla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar