måndag 10 december 2018

Snöbekymmer, Nobelfesten och Ellen

Snart är det bara att gå och lägga sig.
Blev ingen inbjudan från Nobelfesten i år heller.
Dom fattar ju inte vad de går miste om. Jag som är så himla social och älskar att prat med främlingar. Dessutom älskar jag ju att testa ny mat. Tro jag skulle ha gillat att sitta med där. Trots att man inte får ställa sig upp och mingla omkring hur som helst.

Vilken miss av dom. Så tokigt det kan bli. Nå men eftersom festblåsan är struken så är det väl bara ta den i morgon då när det blir Taco--middag på Tjejträffen..
Minns ni att jag skrev att jag fått en snögubbe över tv-antenn? Den som gjorde så att jag inte kunde se tv.
Det har löst sig, den har ramlat ner. Snögubben alltså, inte antenn.
Så nu kan jag se Nobelfesten på TV.
Måst komma ihåg att fråga någon som gjort den där Karpaltunnel-operation hur länge det är så himla smärtsamt... Eller om det är för att jag har överansträngt handen när jag skottat.
Nu har jag  iallafall lagt ner skottning i några dagar.
Behoven är där men jag fixar det inte. Jag ska inte plåga handen mera just nu.
Postlådan översnöad, altanen är full av takras, garageporten kärvar. Gäller att ta sats om jag ska ta mej med bilen över plogkarmen nere vid vägen.

På onsdag kommer alla barnen hem. Omtänksamma som de är så tar de säkert på sig problemet så jag slipper.


Fina Ellen Rutström från Alträsk, blev årets Norrbottens Lucia. Riktigt värdig vinnare. Vacker, klok och sjunger underbart. Grattis, grattis Ellen. Hoppas du har en rolig tid nu. Säkert jobbig men det är ju inget som du räds.

Nä nu ska jag fixa en julklapp som ska med i morgon på festen.
Sen blir det ett skutt upp i bingen. Jag har fortfarande en väldigt hög säng, så det gäller att hoppa med grace och spänst om man ska komma sig upp.

Ha det gott alla.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar