lördag 1 december 2018

1 december idag.


Ja då var det dehär med att inte störa grannarna.
Vaken sedan strax efter tre. Men jag fixade att ligga kvar och hålla fast mej i täcket ända till efter fem. Men se då sa min kropp:
- Upp, upp. Det blir liggsår av att ligga för länge, stilla,  har jag hört.
- Å kaffet, det goa kaffet har jag väl gjort mej förtjänt av nu.
Å då var det ju det här att jag kan inte ens säga att: Å va gott det skulle varit med en kopp kaffe på säng. Å tjoff så var det en kopp med rykande hett kaffe vid sängen. 
Funkar inte numera. Blir inget resultat av det. Nä det är bara upp och fixa själv.

Så nu sitter jag här med en go kopp kaffe, inte lika stor som på bilden men mitt är säkert mycket godare.

Jag har köpt två ganska stora tomtar på loppis för några år sedan. De blev glömda i en kasse, men plötsligt i år så stod de framför mej när det var dags att jula på här hemma. Eller så har jag bara förträngt att de fanns. Kanske inte riktigt förstått hur jag skulle göra för att få de presentabla. Inte klarat av att fixa det onda.

De har nämligen varit med om saker, otäcka saker, de stackarna.
Den stora, drygt 60 cm hög, är illa bränd på en kind. Han har nog i sin högra hand haft en lykta av något slag som har brunnit hårt. Kanske en marschall.
Men som ni ser så har jag vänt bort brännskadan och gjort några paket som tomten får hålla i istället. Blev väl bra tycker jag.
Den mindre tomten har också varit med om hetta. Det har hängt en lykta i den högra handen som löpt amok.
Nu hänger där bara en helt ofarlig julgranskula.
Tänk så bra det blev.
De här grabbarna känner jag att de kommer att bli kvar i flera år hos mej. Gillar de väldigt mycket.

Precis nu är det jag ska bestämma mej för om jag ska göra ett nytt försök med sängen eller på allvar kasta morgonrocken och göra dag på riktigt.
Kommer att bli en riktigt skojig och händelserik lördag känner jag på mej.
Nu på morgonen ska jag griljera en skinka. Diabetesföreningen här i Boden bjuder alla sina medlemmar på grötlunch idag. Gröt och skinksmörgås och jag har tagit på mej att fixa skinkan. Kommer att bli trevligt, brukar det då vara på dessa sammankomster.
Sedan blir det ett styrelsemöte direkt efter.
Sen blir det att landa ett tag hos Linda och Kent innan nästa dela av den händelserika lördagen fortsätter.
Kicko och Thomas har bjudit med mej på Expansas julfest. Det blir julbord och show i Luleå ikväll. Kan ju hända att jag längtar.

Även i fjol var jag ju medbjuden, så var det Kaptensgården som gällde.
Kan inte bli trist på en enda fläck. De jag känner av gänget är ju underbara människor. Dessutom är det ju så att jag som älskar att träffa och lära känna nya människor kommer att ha att göra ikväll. Skojigt göra.
Julbord..... Älskar
Rocken Roll med Boppers och Top Cats.. Nä men kan det bli skojigare.
Känner redan så roligt jag ska se till att jag får.
Inget fel på förutsättningarna. Bara flyta på och ta för sig av allt positivt.

Hmmm. Jag kokade mej mycket kaffe för att slå upp i en termos........ Hoppla.
Någon har tömt hela pannan.
Nå väl, det var ju det jag kände... Att jag var våldsamt kaffesugen.
Blir inget med att lägga sig igen, alldeles för triggad av koffein.
Meeeeen då återstår bara att göra dag och sätta igång.

Ha det gott alla



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar