fredag 6 april 2018

Jäkna påsken 2018

Påsken i Jäkna.
Den blev precis så skojig som man bara kunde önska sej. Dessutom hade vädret bestämt sig för att visa sig från sin bästa sida.
Vi har badat badtunna, vi har fiskat, solat, fiskat med gäddsax, ordnat en smärre olycka med att hugga fast en yxa i en tumme, (tummen sitter kvar), varit på pimpeltävling, varit ute och njutit av solen, vi har ätit gott, sovit gott, druckit gott, skrattat och bara haft det underbart.
Den som har Facebook kan se alla mina bilder från helgen. Jag har gjort ett särskilt album där.
Jag skulle ju kunna skriva inlägg nu under hela April om hur vi hade det under påsken. Men se det gör jag inte.
Det jag ska skriva är om eftermiddagen på påskdagen.
Robin, som för övrig är en rolig kille, hade tänkt till.
Hur gör man en tävling där det inte spelar någon roll om man är:
- Väldigt tävlingsinriktad,
- 5 år eller 7 år,
- Strax pensionär,
- Har artroser lite överallt,
- Droppfot,
- Just huggit sig i tummen,
- En mamma med en 2-åring som pockar på uppmärksamhet under tävlingen,
- Många skavanker både här och där:

Jo, man ordar Jäkna Paralympics 2018.
Men dra mej så kul.
Lite bilder:

Speakern him self. 


Vilja har fullt fokus i kubben


Å så var det Anna och Belles tur


Inga-Lill visar var skåpet ska stå i skidskytte.  I den grenen kan bara tilläggas att vi var bättre på att skjuta än att åka skidor. 
-  Andra grenar var att springa och hämta vedklabb efter vedklabb och stapla högsta vedtraven på tid.
- Vi fick gå en bana två gånger på tid. Det gällde att gå i samma fart bägge gångerna. Minst differens vann.
- Tävlingen avslutades på kvällen inne med ett Musik-quiz.

Så vansinnigt roligt vi hade, blir ett minne att suga på länge.. 

Vem som vann??? Ingen aning men det är ju jag i ett nötskal. 
Kan det ha varit mitt lag som inte vann? så kan det ha varit?
Men spelar roll, vi hade jättekul.

Nä men om jag skulle fix mej lite frukost och se till att göra mej klar för en arbetsdag. 
Måste kanske hinna skotta lite snö innan jobbet. 
För som vanligt så snöar det.

Ha det gott alla.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar