fredag 17 februari 2017

Redo för sista arbetsdagen denna vecka.

Jösses sover inte mina läsare den här morgonen.
Redan har det varit in massor med människor och läst. Nå de var lite tidiga eller jag var lite sen.
Vilket som, hoppas bara de gör ett nytt försök. För det kan ju inte hjälpa att jag blir ohyggligt mallig och stolt när jag ser att det är in folk och läser det jag skrivit.
Eftersom jag inte kan se vem det är som är in så vill jag ju så gärna inbilla mej att det inte är samma människa😁

Jag har ju köpt mej en ny telefon, men den var så ny att man inte kunde köpa fodral till den på Elgiganten där man sålde telefonen. Så det blev att beställa på nätet.
På söndagskväll gjorde jag beställningen. på tisdagsmorgon var den i postlådan. Det är fin service kan jag tycka.


Jag som gillar färg tog naturligtvis inte en svart när det det gick att köpa en med gröna blommor på.

I veckan blev vi bjudna på surströmming. Härliga Björn som är så duktig på att fixa så vi får träffas och ha det trevligt. Oturligt bara att en i gängen tillbringade kvällen på sjukhus. Nå men det gäller att se det positiva...... Vi måste alldeles strax ordna en repris så sjuklingen kan vara med.


Gudarns så gott. Tänk att när man äter surströmming så är första tuggan och den sista lika god.
Mmmmm.

I går var det skivor till kaffe på mitt jobb. Himla trevligt, det är sång och musik, det är alltid någon som berättar nåt intressant. Den här gången var det både en ornitolog som pratade om fåglarna som vi matar kring våra hus. Dessutom var det någon som informerade om sjukvården...... eller nåt sånt. 

Kunde inte lyssna just då, man känner ju sin plikt, man har ju ett jobb att sköta om. 
Kassa-disken är ju som min plats här på jobbet.

Men fota kunde jag.


Annelie, min lilla parhäst på jobbet hon passade på att ta en bild på mej. Snyggt va. Det gäller att ha koll på alla muskler. Så fort man var på väg att börja le lite så drog strumpstickan iväg på golvet. 
Jaja, då fick man ju litet träningspass. Ner på golvet och treva under disken, för naturligtvis skulle den ju till varje pris dit under.
Som du ser Sabine har strumpstickan hittat hem igen. 
Jag lämnade den nämligen efter mej när jag var på träff med Sparrisarna.


Jaha, nähä. För en timme sedan var jag in i tvättstugan och trodde att jag startade en tvättmaskin. Inte det. Laddad men inte startad. Å nu är det lite sent att göra om och göra rätt. Jag hinner inte hänga tvätten innan jag ska iväg med bussen.

Det här med att börja simma. Skönt  men nog känns det att jag har haft muskler som inte gjort nåt på ett tag. Det är lite stramt och lite ont här och där.
Nå men det går ju över. Bara vara ihärdig, mera simma.

Plötsligt har jag blivit så sugen på att göra palt. Måste nog inhandla sidfläsk och stora lättskalade potatisar.... Det måste ju ingå i vår kost???..... Fettfri och med ett minimum av kolhydrater. 

Nä nu ska jag ta och göra mej färdig så jag hinner med bussen.

Ha det gott alla.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar