söndag 19 februari 2017

Halt, väldigt halt ute.

Idag bara vägrade jag. Inte en chans.
Jag vägrar att gå ut på den nyfallna snön. Fy va läbbigt. Innan nysnön så var livet som en spegel. Glasklart, knallhårt, helt slätt.
Alltså klar, hård, hal is.
Å nu är allt täckt med några centimeter nysnö.
Dessutom har jag sparken i ladugården. Hade jag bara kommit mej dit så hade det varit lugnt.
Inte ens Mara är intresserad att vara ute. När vi släppt ut henne så har hon sett ut som Bambi på hal is. Det har inte ens varit aktuellt att ta upp jakten på ekorren.
Nä vi har hållit oss inne idag.
Visserligen var det ju inte dumt det heller. Vi har satt om lite blommor, lagat lite god mat, dammsugit, sovit middag, sett skidor på Tv, löst melodikrysset och bara haft det himla bra.

I morgon måste jag ju dock ta mej ner till vägen om jag har tänkt åka buss till jobbet. Å det har jag ju.
Känns som om jag gruvar mej redan.
Skithalka.

Tänkte där ett tag att få brevet skrivet idag..... Men nädå.
Jag har lovat att skriva ett handskrivet brev till min faster. Nu har hon väntat sedan i sommar så nu är det väl hög tid att få det gjort.
Men idag blev det inte..... heller. Men snart bara måste jag ta tag i det.

I går for vi till Sara och grabbarna. De var i husvagnen där vid skidbacken i Piteå.
Blåsigt och halt. Det var inte riktigt väder för att mysa på ute.
Det blev lite husvagnshäng, lunch på serveringen och lite skoj och bus.
Naturligtvis så tog vi lite bilder.

Ser ni den fina tavlan i bakgrunden. Den sitter uppe på serveringen på Lindbäcksstadion. Den är så himla fint målad med massa av spännande detaljer.



Som sagt... Jag tog lite bilder. Ganska många faktiskt.

Vi fick också lära oss hur man gör Mellomys.  Elis visste precis vad som krävs. Så det var bara att skrida till verket när vi kom hem. För det var ju Mello i gårkväll.


Jodå, det gillade vi. Blir säkert fler gånger, nu när vi vet vad man ska ha.

Nä men om jag skulle ta och kolla upp lite så jag är förberedd inför arbetsveckan. Vad vi ska äta till middag och lunch nu i några dagar. Kolla att jag är förberedd för medarbetarsamtalet i morgon. Att jag har koll på hur jag jobbar. Tror det är onsdag jag är ledig. Tror jag, måste kolla lite. Tror det är måndag och tisdag jag stänger affären... Tror jag. Som sagt, jag behöver nog kolla lite.

Ha det gott alla.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar