söndag 17 juli 2016

Smockfullt med skojigheter denna helgen

Jag har ju sagt att vanlig vardag i sällskap med trevliga människor är det som fungerar bäst för mej. Att vi sörjer på olika sätt är ju helt klart.
Men som sagt att umgås är ju en himla go balsam just för mej och mitt sätt att sörja.

Nu har det varit några riktigt goa dagar jag haft.
Trevligt på jobbet under torsdag och fredag.
Direkt efter jobbet på fredag så dammade jag och Kenneth iväg till motorstadium, det vankades folkrace.
Kvällstävling och med Kent som en av aktörerna. Han hade fått igång sin bil.
Som vanligt så körde han så fint och smart så det gick superbra för honom. Så länge bilen höll..........
Men i B-finalen och med konkurrenterna ett halvt varv efter så gick motorn sönder. Så det blev ett stillsamt rulla in i depån.
Snopet, men så kan det vara.

Där på tävlingen var de allihop. Goa vänner, Linda och hennes familj och Sara med grabbarna, Jennie och hennes familj och även Maris flickor var med oss.
Kan ni tro att jag mådde gott.
Vilja brukar säga att skitiga barn är lyckliga barn........... Dom var helt klart lyckliga.
Ganska bra att de inte skulle sova i min säng den natten. Tror knappt det hjälpte att spola av dem innan sänggående.

Jaha du. Just nu skickade Helen ett meddelande, fick jag veta att "Bombi bitt och jag" går på tv, nu, just nu på morognen. Precis den pratade vi om igår på Vinprovningen. Bombi bitt var min stora kärlek när jag var 12, till helgen ska jag på bio och koll in Bombi bitts son när han spelar Tarzan.

Åh hå, kolla nu kom Annika. Najs. Blir att ta en liten paus.
Återkommer.

Nu är det inte morgon direkt, hela dagen har har rusat iväg på ett mycket trevligt sätt.
Bombi bitt får jag spela på SVT-play.

Nå men nu fortsätter jag berätta om helgen, den trevliga.
Lördag kom Sara Elis och Kasper. En hel dag blev de här, skojigt. Dagen innehöll bland annat ett vattenkrig där det gick åt 200 liter vatten. Behöver jag kommentera att vi var genomblöt??? Men skojigt var det.
På kvällen blev det vinprovning med Sparrisarna.
Så himla gott och så himla trevligt.

Snabb reecumé:
Vi började med små krustader och fröknäcke med goa ostar. Till det drack vi Pink Plationo. Mmm
Sedan en kall laxpaj, till det Lindemans rosé.

Vinet som vi sedan drack var så häftigt och hur gott som helst: Aviva pink gold.


Sedan var det Kaffe, Bubbies och ett vin som hette Wild rubarb.




Sedan var vi så mätt, så fulla av bubblor och vansinnigt nöjda.
Det var då vi uppkrupna i härliga korgstolar pratade om Bombi bitt och han söner, snygga, duktiga skådisar. Vem av dem har gjort vilken roll, var han med i Vikings, nä det var hans bror, visst har pappan gjort en roll i den är filmen ni vet, nä vi vet inte, men på fredag far vi och tittar på Tarzan på bio, det vet vi........
Ni vet väl om att det är Stellan Skarsgård vi talar om?
När kvällen tog slut så fick maken lov att komma och hämta hem sin fru. Glad fru.

Idag då...
Fortsatt trevlig dag.
Annika kom ju hit på morgonen och åt sig en frukostmacka och en kopp kaffe. Vi fick en trevlig pratig förmiddag. Värdefullt.
Efter lunchen blev det hoppborgarna med Elis och Kasper. Ja det är klart att Sara fick vara med.




Helgens nöjen är slut för den här helgen. Men det är ju bara inse att det knappast gått att knöka in nåt mer.
Smockfull med trevligheter och trevliga människor. Lyckos mej.

Nu har Sara och grabbarna farit hem till Öjebyn.
Kenneth är och leker plockepinn i skogen bakom Kjell. Många tallar som föll i stormen.
Jag tänkte förbereda inför arbetsveckan...
Men................
Vadå förberda?? Går väl snabbt i morgon rusa in i duschen, dra en kam genom barret, borsta en tand, ta med fil och en macka.
Med andra ord tror jag att jag sätter mej och stickar istället.

Ha det gott alla....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar