fredag 29 juli 2016

Jobba blandat med trevligheter

Fredagskväll.
Jag och maken har fredagsmys.
Jordgubbar och smultron direkt från landen med en skvätt grädde.
Jösses va gott.
Mara tycker att det är en fruktansvärt dålig fördelning på bären. Hon rent talar om mobbing..????!!!?? Kan verkligen hundar prata? Jodå, min kan.
Hon får några få bär medan jag och Kenneth frossar i en jätteskål var. När jag försöker förklara för henne att hon kan få ont i magen om hon äter många så fnyser hon bara år mej. Hon tycker att jag beter mig som en hönsmamma.

Den här veckan har jag som inte hunnit med annat än att jobba och festa.
Som sagt allt från att i kväll frossa i egna bär till allt annat gott...
Måndagskväll var det ju surströmming i Mjedsjön.
Så himla gott och så himla roligt sällskap. Fler nya bekantskaper och fler gamla också för den delen. Helt underbara människor som fanns runt oss..
Ett litet bildsvep kanske:











Hoppas det syns på bilderna vad vi trivdes, som sagt, otroligt gott, otroligt skojigt och otrolig väder. En riktig femetta till kväll.

Nu när jag så fått blodad tand så körde jag bara på....

På tisdag så hade Helén ordnat med Afternoontea på Hanssons café.
Vilken grej alltså. Massor av skojiga, goa saker bars in. Jisses vad vi åt och vad gott det var. Som vanligt så var det många samtalsämnen som avhandlas när vi träffas. Men när vi ätit upp allt som serverades så var det inte någon av oss som orkade prata. Jag lovar... Vi hade all möda bara att andas. Lungorna hade inte stor plats att vara på. Men gudarns va gott det var..

Kolla va:

Det var scones med ost och olika marmelader, det var flera olika mackor med röror på, det var kakor, såna där Makrons eller vad dom nu heter, och det var två olika kladdkakor med grädde. Till det var det både te och kaffe. 
Ja men ni hör va mat.

Men så vansinnigt häftigt.  Man fick verkligen känna sig uppassad och speciell.
Rekommenderas. 

I går var Ulrika och Selma hit. Maras gammel-mattar, både den unga och den äldre. Trevlig stund på altanen.
På kvällen blev det fika med fler goa vänner.

Ibland kan man nu vara lättroad. Idag när jag stod och bläddrade i ett ställ med kläder som just skulle ut i affären så hittade jag denna.
Där hängde den, inklämd mellan andra T-shirts..

Så söt och så rolig, tur jag var ensam vid tillfället för jag började skratta hejdlöst. Tänk att man kan ha  så roligt på jobbet... 
Kände mej som en fåntratt... Hahaha, hehehe, hihi, fniss. 
Undrar om det kan vara värmen.??..


Men jag tycker fortfarande att den är ohyggligt söt. Och väldigt skojig.

Nä men  så här kan jag ju inte sitta. Klockan har blivit massor och min bärätande make har gått och nannat. Det har Mara också.

Det här med att festa, eventuellt  kan jag ha så tur att det blir en per dag i helgen..... Först middag hos Linda i morgon och på söndag blir det kalas hos Elis. Äntligen blir ordningen återställd och han fyller åtta år. 
Hemska tider, men Elis har ju varit lika gammal som Kasper snart en hel månad. 
Så går det ju inte att hålla på. Men som sagt på söndag blir Elis 8 år, Kasper är ju bara 7 år.
Ska bli skoj att se bägge pojkarna igen.

Nä nu blir det tandborstning och hopp upp i sängen.

Ha det gott alla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar