lördag 21 maj 2016

Länge sedan

Jaha, det var som klart det då.
Just när jag tänkte att jag skulle skriva lite blogg så  bestämde datorn att det var dags för uppdatering och omstart och allt sånt.
Typiskt. så istället blev det slipa lite fötter och smörja in. Det var ju en välgärning i allafall.
Sedan har jag brottats med en etikett på en glasburk. Det är inte sant vad det kan sitta bra. Nå men inte ens acetonet bet på klistret. Fortsättning kommer någon annan gång.

Nu blir det ett kort inlägg istället.
Jag ska strax iväg och jobba. Det blev inte Folkrace som tag trott. Det blev att hoppa in för en sjuk arbetskollega istället.

Mitt jobb på Röda korset är fortfarande rejält skojigt.
Jag har nu andra arbetsuppgifter. Jag har gått och blivit städerska. Det är inte så tokigt kan jag berätta. Varken arbetsuppgifterna eller arbetstiderna är nåt att klaga på.

Tror att det är mina arbetstider som gjort att jag inte kommit mej för att blogga på ett tag. Jag slutar nämligen klockan 12 på dagarna å då är det järnet hem som gäller. Äta lunch och sedan tar jag och Mara en rejäl långpromenad.
Sen hinner jag ibland göra nåt vettigt och andra dagar så gör jag sånt som jag gillar skarpt, stickar eller läser eller nåt sånt. Men ni hör va, vilka härliga dagar.

Men idag är det butiksjobb som gäller. Vi är inte så många som jobbar överhuvudtaget men på helgen är det bara två. Idag blir det jag och en volontär, tror de sa att han hette Harry.
Måste göra mej en macka som jag kan svepa i mej i farten för jag tror inte Harry står i kassan så jag kan gå ifrån. Men det lär ju visa sej.

Vi trodde ju att vi skulle på Folkrace i Lukeå i dag. Trodde vi, men som sagt jag jobbar och Kents bil står fortfarande i bitar i garaget. Förra tävling slutade med ett stort hål, helt plötsligt kunde man se marken rakt genom motorn...... Fel, fel.

Nä men det här går inte, nu måste jag borsta en tand, göra en macka och rycka år mej väskan å iväg.

Hej  och hå. 
Gör nåt bra av den här helgen.

Ha det gott alla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar