fredag 2 mars 2012

Mat, mat och omelett



Detta inlägget handlar om mat, mest handlar det om en otroligt dryg omelett. Men vi tar några bilder först. På första bilden är det Vilja som just tagit sig en liten tunnbrödmacka. Gott.

Den andra bílden är på Amanda som just satt tänderna i en stooor jordgubbe. Gott det också.

Ikväll har vi ätit omelett.

Redan om söndagen bestämde jag att vi skulle äta omelett till middag redan på måndag..... Tycker det är så gott, går att variera hur mycket som helst och är så lättlagat.
Vet inte om ni minns att jag skrivit att vi har väldigt lätt att omförhandla våra planer i denna familjen.
Alltså det blev omförhandling.
Kenneth kom med förslag att vi skulle äta en Hamburgare på Max innan vi for hem efter jobbet på måndag. Taget.
Fort hade jag skjutit omeletten till tisdagen.
På Tisdag bjöd Kjell på middag. Blev ingen omelett då heller.
På Onsdag bjöd Linda på deras Söndags-resten. Ingen Omelett, alltså.
På Torsdag bjöd Linda åter igen på mat..... Du hör va?? Vilken lyx, å inte då heller ville jag laga omelett.
Men nyss blev det....... Omelett med broccoli, lite korvtärningar, lök och vitlök. Blev väldigt gott.
Resten av helgen är redan matplaneringen klar:
Det verkar ju bli ett toppen väder, alltså ska jag inte in så länge solen värmer så det blir melodikrysset med en kaffekopp på renskinnet ute i en snödriva. Lunchen blir ute vid eldstaden. Grillad korv, hamburgare å sånt.
Middag blir surströmming med Linda, Dorran och Calle. Jösses vad vi har längtat.
Söndag blir det samma kalasväder har jag bestämt och även då blir det grillning vid eldstaden.
Sen tänkte jag att det blir en omelett till söndagmiddag.=)
Får se om all planering håller eller om jag omförhandlar någonstans efter vägen.

Ha det gott alla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar