torsdag 14 april 2011

påskblomma?


Måste visa hur jag firar att det är vår och påsk........Japp. med en amaryllis. Men den bara låg i en låda på blomsteraffären och ropade på mej. Hade ingen aning om vilken färg den skulle bli. Men nu vet jag.... Dessutom så var prislappen satt till 10 kronor. Hade inte hjärta att låta den ligga kvar. Den får många klockor och nästa knopp öppnar sig direkt vid löken. Utan stam. Om det nu blir så att jag tycker den verkar alltför julig så får jag väl fästa en gul påskfjäder på stammen.

Har kollat lite inför middagen i morgon. Ris: check, wasabi: check, lax: chech, risvinäger: check... osv. Jack och en bunt flickor i varierande åldrar kommer på pysselkväll i morgon. Här ska det pysslas ska ni veta. Vi ska nämligen göra sushi tillsammans och sen ska det frossas. Hmmmmmm. Gillar ni Sushi. Jag gör, mycket.

Nu ska jag kolla lite på tv nu ikväll när Färjestad vinner avgörande matchen. Det spelar inte så stor roll för mej vem som blir mästare sedan Luleå åkte ut, men maken, sonen och mågen blir svenska mästare ikväll


Ha det gott alla

1 kommentar:

  1. Måste bara testa om det här funkar som jag vill. / Dottern

    SvaraRadera